Premiera Marvel’s Spider-Man 2 na PC już dziś. Oto wymagania sprzętowe

Premiera Marvel’s Spider-Man 2 na PC już dziś. Oto wymagania sprzętowe
Avatar photo
"Sam Goldman"
Róbcie miejsce na dysku, bo Peter i Miles potrzebują go trzykrotnie więcej niż „jedynka”.

Już za moment kończy nam się styczeń, ale rzutem na taśmę zmieści się w nim jeszcze człowiek-pająk. Pod koniec października Sony zapowiedziało port swojej kolejnej gry na pecetach – Marvel’s Spider-Man 2. Pierwotnie gra ukazała się w 2023 roku i zrobiła wokół siebie sporo szumu. Z jednej strony zebrała bardzo dobre recenzje, jednakże z drugiej gdzieniegdzie dało się zauważyć narzekanie na to, że „dwójka” ma za mało nowości względem pierwowzoru i dodatku z Milesem Moralesem. Nie przeszkodziło to Spider-Manowi w zyskaniu miana jednej z najszybciej sprzedających gier w historii marki PlayStation, a potem pozamiatać konkurencję na D.I.C.E. Awards. Czy wersja pecetowa sprawi, że Insomniac powtórzy ten sukces?

Nic nie wskazuje na to, by miało być inaczej. Tytuł został usprawniony technicznie i dodano tu kilka przydatnych bajerów. Przede wszystkim to, bez czego nie może obejść się już praktycznie żadna gra, czyli obsługę FSR 3.1, DLSS 3 (na razie bez obsługi DLSS 4) oraz XeSS. Posiadacze ultraszerokich monitorów będą mogli bawić się bez przeszkód, natomiast funkcje śledzenia promieni zostały ulepszone. To ostatnie było doskonale zrealizowane w pecetowym porcie „jedynki” i nie wiem, czy można to zrobić lepiej… Tuż przed premierą gry Sony udostępniło zwiastun z nowymi funkcjami:

https://youtu.be/SsBsjWqByb8?si=OaR4iRTJXaZ6W__C

Marvel’s Spider-Man 2 – wymagania sprzętowe na PC

Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność, aczkolwiek jeśli jesteście gotowi pójść na duże kompromisy, to nie będzie tak źle. Jeśli nie macie nic przeciwko graniu w 30 klatkach i rozdzielczości 720p, to absolutne minimum do odpalenia Marvel’s Spider-Man wygląda tak:

  • Procesor: Intel Core i3-8100 lub AMD Ryzen 3 3100;
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1650 lub AMD Radeon RX 5500 XT;
  • RAM: 16 GB RAM;
  • Dysk: 140 GB.

Standardowo, czyli do 1080p i 60 klatek potrzeba trochę więcej, ale nie ma tragedii:

  • Procesor: Intel Core i5-8400 lub AMD Ryzen 5 3600;
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 3060 lub AMD Radeon RX 5700;
  • RAM: 16 GB RAM.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, kiedy zdecydujemy się na korzystanie z ray tracingu. Twórcy nie podali wymagań Full HD – najniższą braną pod uwagę rozdzielczością jest tu 1440p. Do gry w 60 klatkach i wysokim ustawieniem śledzenia promieni potrzeba:

  • Procesor: Intel Core i5-11600K lub AMD Ryzen 5 5600X;
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 4070 lub AMD Radeon RX 7900 XT;
  • RAM: 16 GB RAM.

Nieco absurdalnie wygląda RTX 4090 w wymaganiach do zabawy w 4K i najwyższym ustawieniu śledzenia promieni, ale co ja tam wiem…

https://twitter.com/NixxesSoftware/status/1884670344616960207

Marvel’s Spider-Man zadebiutuje dzisiaj, chociaż nie znamy jeszcze ceny gry.

4 odpowiedzi do “Premiera Marvel’s Spider-Man 2 na PC już dziś. Oto wymagania sprzętowe”

  1. Szybkie pytanko bo nawet nie wiem pod jakim kątem szukać tego, co znaczy jakość typu 1080p Czy 720 w kwestii gier komputerowych?

    • Rozdzielczość ekranu(a właściwie to rozdzielczość w jakiej renderowania jest dana produkcja), to są liczby pixeli w pionie dla popularnych rozdzielczości:
      1920×1080 – 1080p(najpopularniejsze obecnie FullHD)
      1280×720 – 720p

  2. Idealnie mieszczę się w Zalecanych ale coś czuję że może być lepiej bo pamiętam że przy pierwszej części mój komp spełniał średnio niskie a gra działała mi bardzo dobrze na ustawieniach max z RT no ale to robi nixex a oni póki co z Protami swoimi nie zawodzili tylko kurna mać pierwszy spider man ma jakiś błąd bo gdy dojdę do pewnego etapu w grze zawsze tego samego i za każdym razem w tym samym miejscu to gra się po prostu wyłącza całkiem nagle bam wyjście do pulpitu bez jakiegokolwiek błędu. Przez to nigdy nie udało mi się ukończyć tej gry. Oby tylko w tej części tak nie było. W końcu odblokowali cena to 259 zł Tragedii wielkiej nie ma.

  3. Nadal powinno mi się włączyć na wysokich bez RT. Miło, ale raczej nie planuję tego brać na premierę.

Dodaj komentarz