Premiera Marvel’s Spider-Man 2 na PC już dziś. Oto wymagania sprzętowe
Już za moment kończy nam się styczeń, ale rzutem na taśmę zmieści się w nim jeszcze człowiek-pająk. Pod koniec października Sony zapowiedziało port swojej kolejnej gry na pecetach – Marvel’s Spider-Man 2. Pierwotnie gra ukazała się w 2023 roku i zrobiła wokół siebie sporo szumu. Z jednej strony zebrała bardzo dobre recenzje, jednakże z drugiej gdzieniegdzie dało się zauważyć narzekanie na to, że „dwójka” ma za mało nowości względem pierwowzoru i dodatku z Milesem Moralesem. Nie przeszkodziło to Spider-Manowi w zyskaniu miana jednej z najszybciej sprzedających gier w historii marki PlayStation, a potem pozamiatać konkurencję na D.I.C.E. Awards. Czy wersja pecetowa sprawi, że Insomniac powtórzy ten sukces?
Nic nie wskazuje na to, by miało być inaczej. Tytuł został usprawniony technicznie i dodano tu kilka przydatnych bajerów. Przede wszystkim to, bez czego nie może obejść się już praktycznie żadna gra, czyli obsługę FSR 3.1, DLSS 3 (na razie bez obsługi DLSS 4) oraz XeSS. Posiadacze ultraszerokich monitorów będą mogli bawić się bez przeszkód, natomiast funkcje śledzenia promieni zostały ulepszone. To ostatnie było doskonale zrealizowane w pecetowym porcie „jedynki” i nie wiem, czy można to zrobić lepiej… Tuż przed premierą gry Sony udostępniło zwiastun z nowymi funkcjami:
Marvel’s Spider-Man 2 – wymagania sprzętowe na PC
Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność, aczkolwiek jeśli jesteście gotowi pójść na duże kompromisy, to nie będzie tak źle. Jeśli nie macie nic przeciwko graniu w 30 klatkach i rozdzielczości 720p, to absolutne minimum do odpalenia Marvel’s Spider-Man wygląda tak:
- Procesor: Intel Core i3-8100 lub AMD Ryzen 3 3100;
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1650 lub AMD Radeon RX 5500 XT;
- RAM: 16 GB RAM;
- Dysk: 140 GB.
Standardowo, czyli do 1080p i 60 klatek potrzeba trochę więcej, ale nie ma tragedii:
- Procesor: Intel Core i5-8400 lub AMD Ryzen 5 3600;
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 3060 lub AMD Radeon RX 5700;
- RAM: 16 GB RAM.
Nieco inaczej wygląda sytuacja, kiedy zdecydujemy się na korzystanie z ray tracingu. Twórcy nie podali wymagań Full HD – najniższą braną pod uwagę rozdzielczością jest tu 1440p. Do gry w 60 klatkach i wysokim ustawieniem śledzenia promieni potrzeba:
- Procesor: Intel Core i5-11600K lub AMD Ryzen 5 5600X;
- Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 4070 lub AMD Radeon RX 7900 XT;
- RAM: 16 GB RAM.
Nieco absurdalnie wygląda RTX 4090 w wymaganiach do zabawy w 4K i najwyższym ustawieniu śledzenia promieni, ale co ja tam wiem…
Marvel’s Spider-Man zadebiutuje dzisiaj, chociaż nie znamy jeszcze ceny gry.
Czytaj dalej
-
1Szukacie czegoś do ogrania ze znajomymi? Kooperacyjna przygodówka za darmo w Epic Games Storze
-
5Doskonały, detektywistyczny erpeg za darmo w Epic Games Storze
-
1007 First Light opóźnione. Twórcy dają sobie dodatkowe 2 miesiące
-
4Gothic 2: Kroniki Myrtany z premierą w przyszłym roku i nowym trailerem

Szybkie pytanko bo nawet nie wiem pod jakim kątem szukać tego, co znaczy jakość typu 1080p Czy 720 w kwestii gier komputerowych?
Rozdzielczość ekranu(a właściwie to rozdzielczość w jakiej renderowania jest dana produkcja), to są liczby pixeli w pionie dla popularnych rozdzielczości:
1920×1080 – 1080p(najpopularniejsze obecnie FullHD)
1280×720 – 720p
Idealnie mieszczę się w Zalecanych ale coś czuję że może być lepiej bo pamiętam że przy pierwszej części mój komp spełniał średnio niskie a gra działała mi bardzo dobrze na ustawieniach max z RT no ale to robi nixex a oni póki co z Protami swoimi nie zawodzili tylko kurna mać pierwszy spider man ma jakiś błąd bo gdy dojdę do pewnego etapu w grze zawsze tego samego i za każdym razem w tym samym miejscu to gra się po prostu wyłącza całkiem nagle bam wyjście do pulpitu bez jakiegokolwiek błędu. Przez to nigdy nie udało mi się ukończyć tej gry. Oby tylko w tej części tak nie było. W końcu odblokowali cena to 259 zł Tragedii wielkiej nie ma.
Nadal powinno mi się włączyć na wysokich bez RT. Miło, ale raczej nie planuję tego brać na premierę.