4
około 11 godzin temuLektura na 3 minuty

Premiera Marvel’s Spider-Man 2 na PC już dziś. Oto wymagania sprzętowe

Róbcie miejsce na dysku, bo Peter i Miles potrzebują go trzykrotnie więcej niż „jedynka”.

Już za moment kończy nam się styczeń, ale rzutem na taśmę zmieści się w nim jeszcze człowiek-pająk. Pod koniec października Sony zapowiedziało port swojej kolejnej gry na pecetach – Marvel’s Spider-Man 2. Pierwotnie gra ukazała się w 2023 roku i zrobiła wokół siebie sporo szumu. Z jednej strony zebrała bardzo dobre recenzje, jednakże z drugiej gdzieniegdzie dało się zauważyć narzekanie na to, że „dwójka” ma za mało nowości względem pierwowzoru i dodatku z Milesem Moralesem. Nie przeszkodziło to Spider-Manowi w zyskaniu miana jednej z najszybciej sprzedających gier w historii marki PlayStation, a potem pozamiatać konkurencję na D.I.C.E. Awards. Czy wersja pecetowa sprawi, że Insomniac powtórzy ten sukces?

Nic nie wskazuje na to, by miało być inaczej. Tytuł został usprawniony technicznie i dodano tu kilka przydatnych bajerów. Przede wszystkim to, bez czego nie może obejść się już praktycznie żadna gra, czyli obsługę FSR 3.1, DLSS 3 (na razie bez obsługi DLSS 4) oraz XeSS. Posiadacze ultraszerokich monitorów będą mogli bawić się bez przeszkód, natomiast funkcje śledzenia promieni zostały ulepszone. To ostatnie było doskonale zrealizowane w pecetowym porcie „jedynki” i nie wiem, czy można to zrobić lepiej… Tuż przed premierą gry Sony udostępniło zwiastun z nowymi funkcjami:


Marvel’s Spider-Man 2 – wymagania sprzętowe na PC

Z wielką mocą wiąże się wielka odpowiedzialność, aczkolwiek jeśli jesteście gotowi pójść na duże kompromisy, to nie będzie tak źle. Jeśli nie macie nic przeciwko graniu w 30 klatkach i rozdzielczości 720p, to absolutne minimum do odpalenia Marvel’s Spider-Man wygląda tak:

  • Procesor: Intel Core i3-8100 lub AMD Ryzen 3 3100;
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 1650 lub AMD Radeon RX 5500 XT;
  • RAM: 16 GB RAM;
  • Dysk: 140 GB.

Standardowo, czyli do 1080p i 60 klatek potrzeba trochę więcej, ale nie ma tragedii:

  • Procesor: Intel Core i5-8400 lub AMD Ryzen 5 3600;
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 3060 lub AMD Radeon RX 5700;
  • RAM: 16 GB RAM.

Nieco inaczej wygląda sytuacja, kiedy zdecydujemy się na korzystanie z ray tracingu. Twórcy nie podali wymagań Full HD – najniższą braną pod uwagę rozdzielczością jest tu 1440p. Do gry w 60 klatkach i wysokim ustawieniem śledzenia promieni potrzeba:

  • Procesor: Intel Core i5-11600K lub AMD Ryzen 5 5600X;
  • Karta graficzna: NVIDIA GeForce RTX 4070 lub AMD Radeon RX 7900 XT;
  • RAM: 16 GB RAM.

Nieco absurdalnie wygląda RTX 4090 w wymaganiach do zabawy w 4K i najwyższym ustawieniu śledzenia promieni, ale co ja tam wiem…

Marvel’s Spider-Man zadebiutuje dzisiaj, chociaż nie znamy jeszcze ceny gry.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1642

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze