23.05.2024, 17:45Lektura na 2 minuty

Szef Embracera uważa, że to ludzie, a nie AI, są kluczem do ewolucji gier

Lars Wingefors uważa, że ludzka kreatywność pozostaje najważniejszym czynnikiem podczas produkcji gier.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Co do powiedzenia w kwestii produkcji gier ma prezes firmy, która skasowała multum projektów i przeprowadziła masowe zwolnienia w licznych studiach developerskich? Jak się okazuje, Lars Wingefors sądzi, że mimo rozwoju sztucznej inteligencji i coraz większej roli, jaką odgrywa ona w procesie twórczym, to ludzka kreatywność wciąż jest najważniejszym składnikiem tego procesu.


Sztuczna inteligencja jest ważna i w pewien sposób wpływa na cały świat [...]. Patrząc na gry fizyczne, myślę, że sztuczna inteligencja jest oczywiście ważnym narzędziem do rozwoju. Ale ostatecznie wierzę też w produkt stworzony przez człowieka


Lars Wingefors

Wingefors zapewnił, że nie ma wątpliwości co do tego, że studia podlegające jego firmie nadal będą przyciągać do siebie utalentowanych developerów, projektantów i artystów. W tym miejscu warto zaznaczyć, że Embracer Group czeka restrukturyzacja, a przedsiębiorstwo podzieli się na trzy mniejsze spółki, którymi będzie łatwiej zarządzać i które to skupią się na tworzeniu bardziej kosztownych produkcji będących przy tym w stanie przynieść większy zysk.

Lars Wingefors spogląda z optymizmem w przyszłość i, jak przekazał, najbliższe pięć lat przyniesie spory wzrost w branży gier. Embracer Group działa w każdym z jej segmentów i w każdym z nich pozytywny trend wzrostowy jest zauważalny.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1019

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze