Resident Evil 4 Remake: Efektowne walki i system parowania na nowych materiałach
Walka z Krauserem pokazuje, w jaki sposób Capcom poradził sobie z wymianą QTE na system parowania w remake'u Resident Evila 4.
Z ostatniego wywiadu z twórcami remake'u Resident Evila 4 dowiedzieliśmy się, że gra postawi na nieco większą swobodę rozgrywki. To był jeden z elementów, które developerzy uznali, że trzeba poprawić względem oryginału, co wraz ze (słuszną) decyzją o usunięciu QTE wprowadzi sporo zmian do systemu walki. I mimo że całość zapowiada się na solidny remake, raczej nie będzie można go określić rewolucją (zdaniem Rajmunda, który miał już okazję zagrać). Ale najpewniej już niedługo będziemy mogli sprawdzić to sami za sprawą dema.
Nowe materiały opublikowane na YouTubie przez serwis 4Gamer (ten sam, któremu ostatnio udzielali wywiadu developerzy) pokazują dwie sceny walki w odświeżonej wersji gry. W pierwszym mamy do czynienia z potyczką z Krauserem, która wcześniej opierała się na QTE, a teraz dobrze pokazuje nowy system parowania. Niestety obawiam się, że blokowanie wygląda dość topornie i zmniejsza dynamikę rozgrywki.
Natomiast drugi, znacznie dłuższy film pokazuje walkę z Garradorem oraz kilka minut poprzedzających to wydarzenie. Przy czym znów mamy okazję zobaczyć Ashley w akcji z prawdziwego zdarzenia, niestety tylko przez chwilę. Jeśli jednak nie widzieliście ostatnich kilkunastu minut gameplayu, w których stara się nie być piątym kołem u wozu, w bardzo łatwy sposób możecie to nadrobić.
Na tych dwóch filmach najnowsze wieści się kończą, ale nie zapominajmy, że jesteśmy na ostatniej prostej do premiery. Resident Evil 4 Remake ma się ukazać już 24 marca na PC, PS4, PS5 oraz Xboksach Series X/S
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.