1.01.2024, 17:15Lektura na 2 minuty
Wideo

Road to Vostok: Gra ma nowy silnik. Twórca opublikował kolejne demo

Twórca Road to Vostok porzucił silnik Unity na rzecz Godota. Decyzja wydawała się kontrowersyjna, ale efekt pokazuje, że było warto.


Samuel Goldman

Road to Vostok jest jedną z tych gier, obok których nie da się przejść zupełnie obojętnie – owoc solowego developmentu jest postapokaliptycznym survivalem, czerpiącym pełnymi garściami chociażby ze Stalkera. Gra zabierze nas w okolice granicy fińsko-rosyjskiej i zaproponuje hardkorową rozgrywkę dla pojedynczego gracza.

Widzieliśmy już kilka zwiastunów, a w ubiegłym roku developer udostępnił nawet wersję demo, jaka doczekała się kilku aktualizacji dodających nowe funkcje. W dodatku na YouTube znajdziemy dość regularnie publikowane materiały, w których autor opowiada na bieżąco o kolejnych krokach. Jakiś czas temu zapowiedział – prawdopodobnie w wyniku kontrowersji z podnoszeniem cen – odejście od Unity na rzecz innego silnika… I nie, nie chodzi o Unreal Engine, a Godota. Ten open-source’owy projekt rozwija się już od ponad 15 lat, jednak nadal nie trafił do gierkowego mainstreamu. Za sprawą Road to Vostok może się to zmienić – po 615 godzinach pracy port został ukończony. Zobaczcie poświęcony temu procesowi film:

Decydując się na Godota, fiński developer wyświadcza tym samym ogromną przysługę społeczności skupionej wokół tego silnika i udowadnia, że w tej technologii drzemie ogromny potencjał. Powstały już popularne gry korzystające z niej, jak np. Dome Keeper, jednak do tej pory nie pojawił się żaden projekt tak rozwinięty graficznie. W przyszłości Road to Vostok może dorzucić swoją cegiełkę do przełamania duopolu Unity oraz Unreala, co wszystkim graczom wyszłoby na dobre.

Road to Vostok rozwija się powoli i twórca najwyraźniej nie wyczerpał jeszcze swojego entuzjazmu. Gra została w całości przeniesiona na Godota, ale wszystko wymaga kilku szlifów i dodatkowych testów. W I i II kwartale już bieżącego roku dostaniemy kolejne dema, jednak rezygnacja z Unity nie spowodowała większych obsuwek. W bliżej nieokreślonym terminie gra zawita do wczesnego dostępu na Steamie, gdzie już teraz znajdziecie wersję demo na nowym silniku.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1068

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze