Sieciowy Far Cry: Nowe plotki o strzelance ekstrakcyjnej Ubisoftu
Tom Henderson ma dla nas nowe doniesienia o strzelance ekstrakcyjnej Ubisoftu, czyli sieciowym Far Cry tworzonym jednocześnie z Far Cry 7.
W styczniu tego roku branżowy insider, Tom Henderson, donosił, że dwie odsłony serii Far Cry są obecnie w produkcji. „Siódemka” (tzw. projekt BlackBird) oraz odsłona w pełni sieciowa, którą dla uproszczenia lubię nazywać Far Cry Online (oczywiście to nie jest oficjalny tytuł, prędzej nazywany jest projektem Maverick). Doświadczyliśmy już pierwszych przecieków o Far Cry 7, który ma się ponoć doczekać m.in. limitu czasowego, co jest kontrowersyjnym, ale całkiem ciekawym urozmaiceniem. Tym razem Henderson uchylił rąbka tajemnicy o tej drugiej grze.
Już ostatnim razem dowiedzieliśmy się, że Far Cry Online ma być strzelanką ekstrakcyjną. Gameplay zatem możemy porównać chociażby do takiego DMZ z Call of Duty: Modern Warfare 2 albo Escape From Tarkov. Zamysł polega na tym, by dostać się do jakiejś strefy, zebrać sprzęt, przeżyć i z niej uciec. Pomysł stosunkowo nowy, podobny do battle royale. Henderson na łamach Insider Gaming zwraca uwagę, że od początku swojego istnienia projekt sieciowego Far Cry skręcał kilka razy – ostatnio nawet seria Far Cry dostała nowego szefa marki – ale potrafił podać kilka elementów, jakie ponoć mają się znaleźć w oficjalnej rozgrywce.
Przede wszystkim Ubisoft miał osiąść na pomyśle strzelanki ekstrakcyjnej, więc to nie powinno się już zmienić. Gra zabierze nas na fikcyjną Alaskę o nazwie Alashnica, a fabuła ma polegać na tym, że jesteśmy jako gracz wysyłani z obietnicą wolności na ustach do regionu, który ostatecznie okazuje się miejscem wypełnionym chaosem, gdzie jeden drugiemu wręcz nie powinien ufać. Aż mam flashbacki z grania w Rusta.
Dodatkowo:
- Gracze będą musieli poszukiwać zasobów w środowisku, by móc przeżyć. Na pewno będzie polowanie i zbieranie roślinek, bo bez tego chyba nie byłoby Far Cry, ale do tego dołączy zbieranie chemikaliów oraz fragmentów broni;
- W grze będzie znajdować się kryjówka, w której będziemy mogli zostawiać zebrany łup, a także będzie to nasze centrum dowodzenia, z którego zapewne będziemy wyruszać na kolejne mecze;
- Co więcej, gra ma nie być nastawiona na grę solo, a będziemy mogli zabrać ze sobą kumpli i nawet dzielić z nimi kryjówkę – tak, by oni również mogli znosić tam sprzęt;
- Poza klasyczną dla gatunku pętlą rozgrywki mają się także pojawić perki. Źródła Hendersona nie były w stanie podać konkretnych szczegółów na ten temat, jednak wiemy, że będą ściśle powiązane z systemem zdobywania poziomu, a ten z kolei możemy zwiększać, wykonując „kontrakty”, czyli wyzwania.
Przypomnę, że Far Cry Online i Far Cry 7 mają być oddzielnie tworzonymi projektami, które najpewniej będą łączyć za to podobne realia (w tym np. dzikie rejony Alaski). Bardzo wstępna data premiery miała być planowana na jesień 2025 roku, ale jeszcze nie zaznaczałbym kółeczka w kalendarzu.
Czytaj dalej
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.