05.09.2024
6 Komentarze

Sony: Jeden z prezesów twierdzi, że firma ma zbyt mało własnych marek

Sony: Jeden z prezesów twierdzi, że firma ma zbyt mało własnych marek
Adam "Adamus" Kołodziejczyk
Hiroki Totoki wypowiedział się na temat marek należących do Sony. Według niego firma posiada ich zbyt mało.

Nie ma żadnych wątpliwości co do tego, że ten rok jest dla Sony rokiem zmian. Japońskiego giganta opuścił niedawno Jim Ryan, a firma zdecydowała się na jego miejsce wybrać nie jednego, a dwóch następców. Obowiązki zostały podzielone na współzałożyciela Guerrilla Games, Hermena Hulsta i Hideakiego Nishino, który pracował w Sony od 2006 roku.

Obaj szefowie podlegają jednak Hirokiemu Totokiemu, który zwrócił uwagę na pewien istotny dla firmy problem. Udzielając wywiadu dla Financial Times, stwierdził, że według niego Sony ma zbyt mało własnych marek.

Niezależnie od tego, czy mówimy o grach, filmach czy anime, nie mamy tak dużej własności intelektualnej, o którą dbaliśmy od początku. Brakuje nam wczesnej fazy (własności intelektualnej) i to jest dla nas problem.

Jeśli spojrzymy na listę wielkich premier Sony z ostatnich lat, to rzeczywiście szybko zauważymy, że hity oparte na markach należących do japońskiej firmy można w zasadzie policzyć na jednej dłoni. Z tego powodu szefostwo growego giganta zdecydowało się podjąć współpracę z twórcami takich gier jak Stellar Blade czy Rise of the Ronin. Rzuca to też nieco więcej światła na wypowiedź Totokiego z początku roku, w której poinformował nas, że PlayStation nie doczeka się wielkich hitów znanych marek Sony aż do 2025 roku.

Wygląda więc na to, że wkrótce powinniśmy widzieć coraz więcej zapowiedzi gier opierających się na zupełnie nieznanym nam dotąd IP. Trzymajmy tylko kciuki za to, by większość z tych gier nie okazała się kolejnymi grami usługami.

6 odpowiedzi do “Sony: Jeden z prezesów twierdzi, że firma ma zbyt mało własnych marek”

  1. Nie ma to jak olać kilka swoich marek, a potem biadolić że mają ich za mało.

  2. Imo, marek mają dużo, ale mało które są odświeżane. Chociaż w porównaniu z Microsoftem, to rzeczywiście jest tego mniej.

  3. a to nasza wina? My im mamy te marki zrobić, czy co?

  4. Ja poproszę w końcu Crash Team Racing Nitro Fueled na PC i będę zadowolony…

    • Crash to chyba w tej chwili należy do Activision a dalej do Microsoftu xD
      No niestety sony chyba dopiero w tej generacji zabrało się za „swoje marki”. Dawniej jechali nostalgii, przywiązaniu firm, dobrej technologii i po prostu trochę farcie, dziś to już za mało. Wszystkie second party trochę się rozmyły. Ale spokojnie, jeszcze podgonią bo MS nie ogarnia i chyba nigdy nie będzie

  5. Może i marek mają dużo, ale 90% z nich to tpp z otwartym światem.

Dodaj komentarz