Star Citizen: Nowy zwiastun pokazuje zmiany w trybie FPS
Cloud Imperium Games nie może doczekać się wprowadzenia najnowszej aktualizacji Alpha 3.23 do Star Citizena.
Star Citizen w ostatnich miesiącach coraz częściej pojawiał się na radarach graczy, czy to za sprawą zwiastuna trybu fabularnego, czy chwalenia się potencjałem silnika graficznego. Niestety cień na to wszystko kładą niedawne doniesienia o zwolnieniach w firmie oraz toksycznym zachowaniu kierownictwa. Z pewnością Cloud Imperium Games liczy na to, że najnowszy zwiastun pozwoli odrobinę odwrócić kartę i zyskać ponownie sympatię graczy.
W najnowszej aktualizacji Alpha 3.23 postawiono położyć duży nacisk na segment FPS. Co nowego znajdziemy w Star CItizenie? Na samym początku rzecz, którą wykonujemy setki razy w strzelankach i zbytnio się nad nią nie zastanawiamy – przeładowanie.
W planach twórców było dodanie odrobiny realizmu i trudności do walki. Od teraz będziemy mogli przypisać do kombinezonu określoną liczbę magazynków. Kiedy wszystkie z nich zostaną wyczerpane, będziemy musieli sięgnąć ręką do plecaka, o ile znajdują się w nim dodatkowe naboje. Wydłuży to jednak animację przeładowania, więc trzeba bardziej zwrócić uwagę na kontrolowanie pola walki. Do tego niepełne magazynki będą automatycznie uzupełniane brakującymi nabojami.
Zmiany w odrzucie broni zaczęły się od odpowiedzi na krytykę fanów dotyczącą odrzutu broni laserowej, której według nich nie powinno być. Twórcy w obronie tej decyzji stwierdzili, że brak odrzutu sprawiłby, iż rozgrywka bronią laserową stałaby się najzwyczajniej w świecie nudna i mało różnorodna.
Przechodząc do zmian: Cloud Imperium Games szykuje nowy system odrzutu proceduralnego. Broń nie będzie bazować na określonych wzorach odrzutu, będzie on bardziej losowy. Zmiany te mają na celu oddanie prawdziwych wrażeń z posługiwania się bronią palną: ich siły i trudności w kontroli.
W celu zwiększenia realizmu i unikalnych wrażeń twórcy podłubali także przy celownikach. Od tej pory przyrządy celownicze będą przypominać… celowniki, a nie plansze z krzyżykiem na środku do celowania. Każdy celownik prezentuje inny obraz, zależnie od rodzaju, twórcy przewidują opcję zwiększania przybliżenia, w planach jest także dodanie kolejnych zestawów celowniczych.
Na sam koniec Cloud Imperium Games pochwaliło się nowym celownikiem „z biodra”. Jest on scalony z kierunkiem, w którym porusza się lufa, więc w trakcie rozgrywki pływa on po całym ekranie. Ma to pozwolić na lepsze celowanie i planowanie ostrzału podczas walki.
Aktualizacja Alpha 3.23 trafi do Star Citizena w kwietniu tego roku.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.