11
14.04.2023, 09:00Lektura na 3 minuty
Plotka

Starfield bez 60 fps-ów na premierę i języka rosyjskiego

Sytuacja z Redfallem nie zdążyła jeszcze ostygnąć, a do tego odbija się na nadchodzącym Starfieldzie. W nim też nie zobaczymy 60 fps-ów?


Patryk „Delighter” Żelazny

Przedwczoraj developerzy odpowiedzialni za Redfalla podzielili się ze światem dość kontrowersyjną decyzją. Chodzi oczywiście o to, że ich produkcja na premierę będzie działać na Xboksach jedynie w 30 klatkach na sekundę, ponieważ będzie dostępny jeden tryb – jakości. Nie wiem, czy teraz brak mikropłatności kogoś jeszcze pocieszy. Ale żeby nie było: tryb wydajności ostatecznie się pojawi (a przynajmniej powinien), tyle że w późniejszej aktualizacji. Chyba nie muszę pisać, że gracze mimo to nie są szczególnie zachwyceni, a rozgoryczone głosy wciąż gęsto słychać. Co jeszcze gorsze: pojawiają się przypuszczenia, że taki sam los może czekać Starfielda.


Starfield bez 60 fps-ów?

Od razu uprzedzam: Bethesda nic takiego nie zapowiadała. Przynajmniej jeszcze nie. Jednak przypadek Redfalla odbił się także na innej, dużo bardziej wyczekiwanej produkcji tego samego wydawcy. Bo w zasadzie nie mamy zbyt wielu powodów, by sądzić, że będzie inaczej. Redfall nie jest wyjątkiem w kwestii braku trybu wydajności na premierę. Mimo że na Starfielda czekamy już kupę lat, Bethesda nigdy nie zapewniała okrągłych 60 klatek. W zasadzie to było wręcz przeciwnie. Jak zwrócił uwagę Jeremy Penter (ACG), Todd Howard w jednym z podcastów Lex powiedział wprost, że pasuje mu 30 fps-ów pod warunkiem, że gra wygląda dobrze i działa (będzie więc jeszcze śmieszniej, jak do tych 30 fps-ów dołożymy problemy z optymalizacją, a co!). Niestety te słowa padły podczas rozmowy o Starfieldzie.

Tym samym mamy już więcej wskazówek na to, żeby spodziewać się 30 klatek, a nie 60. Chociaż Starfield ostatnio miał przekładaną premierę – kto wie, może właśnie po to, by dopracować tryb wydajności? Nadzieja umiera ostatnia, możecie już przestać się śmiać.

Z kolei znany insider, Jez Corden, chyba już przestaje się łudzić. Włączył się do dyskusji w odpowiedzi na tweeta Pentera i stwierdził, że coraz bardziej spodziewa się na premierę Starfielda jedynie tych 30 fps-ów.


I bez języka rosyjskiego?

Wygląda na to, że Bethesda po cichu zmieniła zdanie w kwestii języka rosyjskiego w Starfieldzie. Na podstronie z ostatnimi aktualizacjami gry na SteamDB jest wpis, że usunięte zostały dwie rzeczy: rosyjskie napisy oraz wsparcie dla tego języka.

Starfield / SteamDB

Przypominam, że nowa data premiery Starfielda zaplanowana jest na 6 września i gra ukaże się na PC oraz Xboksach Series X/S. A skoro była tutaj mowa o Redfallu, to także napomknę, że gra zadebiutuje na tych samych platformach, ale sporo wcześniej – 2 maja. Oba tytuły będą też dostępne w ofercie Game Passa.


Czytaj dalej

Redaktor
Patryk „Delighter” Żelazny

Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.

Profil
Wpisów1762

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze