Starfield: Pacyfistyczne przejście gry nie będzie możliwe

Starfield: Pacyfistyczne przejście gry nie będzie możliwe
Maciej "Macix" Szymczak
Ta oraz inne ciekawostki dotyczące Starfielda zostały ujawnione na wczorajszym Q&A z twórcami.

Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku zbliża się wielkimi krokami. Do premiery nowego kosmicznego RPG Bethesdy pozostały niecałe 3 tygodnie. Developerzy (a w zasadzie Todd Howard, gdyż tylko on ma prawo ujawniać nowe informacje o grze) przedstawiają kolejne mechaniki rozgrywki, jedynie podsycając oczekiwania graczy. 

Wczoraj na profilu studia na platformie X opublikowano ogłoszenie, że gra oficjalnie „pokryła się złotem”, czyli jest praktycznie gotowa do wypuszczenia. Już dzisiaj posiadacze Xboksów mogą rozpocząć wstępne pobieranie i czekać na premierę. Z okazji osiągnięcia tego kamienia milowego, na Discordzie Bethesdy zorganizowano Q&A z Emilem Pagliarulo, głównym projektantem gry oraz Willem Shenem, odpowiadającym za budowę questów. 

https://twitter.com/BethesdaStudios/status/1691827163299754093

Poruszono całą gamę tematów: od pytań o mechaniki gry, przez elementy jej lore’u, a na inspiracjach innymi tytułami kończąc. Jednym z pytań było to o ewentualną możliwość przejścia gry w sposób pacyfistyczny, bez zabijania kogokolwiek. Obaj developerzy odnieśli się do tej kwestii. 

Nie mogę zagwarantować, że każdą misję będzie się dało ukończyć w pełni pacyfistycznie, jednak mamy w grze kilka systemów, które mogą w tym pomóc. Jednym z nich jest Speech Challenge, dzięki, któremu będziecie mogli przekonać kogoś, aby coś zrobił, np. nie walczył w wami.

Zorientowaliśmy się, że, z wielu powodów takie pacyfistyczne przejście nie będzie w pełni wykonalne. Mamy w grze kilka opcji uniknięcia zabijania, zarówno jeśli chodzi o możliwości dialogowe, jak i broń. Pomimo że można ich użyć w wielu sytuacjach, to nie jestem w stanie zagwarantować, że będzie się dało przejść całą grę bez jakiegokolwiek pozbawiania życia.

Oprócz tego omówiono również system szmuglowania nielegalnych ładunków i rozwiązywania potencjalnych konfliktów z prawem, a także możliwości zakupu mieszkań w większych miastach czy kwestie związane z rekrutowaniem nowych członków załogi. Zdradzono też popkulturowe inspiracje dla Starfielda, które obejmują takie klasyki kina science fiction jak „Gwiezdne Wojny”, „2001: Odyseja Kosmiczna”, „Ukryty Wymiar” czy „Interstellar”.

Najnowsze dziecko Bethesdy zapowiada się naprawdę obiecująco, a stopień dopracowania gry wydaje się, nomen omen, kosmiczny. Pozostaje jedynie czekać te ostatnie kilka tygodni, a potem wskoczyć za stery statku i rozpocząć odkrywanie sekretów galaktyki.

Starfield zadebiutuje na PC oraz Xboksach Series X/S 6 września. Warto wspomnieć, że gra zasili również ofertę Game Passa.

Jedna odpowiedź do “Starfield: Pacyfistyczne przejście gry nie będzie możliwe”

  1. Gwarantujemy, że będziesz mógł nie strzelać do nikogo, ale kilku antagonistów będziesz musiał zaprosić na spacer bez kombinezonu ;-p

Dodaj komentarz