Starfield: Pacyfistyczne przejście gry nie będzie możliwe

Jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku zbliża się wielkimi krokami. Do premiery nowego kosmicznego RPG Bethesdy pozostały niecałe 3 tygodnie. Developerzy (a w zasadzie Todd Howard, gdyż tylko on ma prawo ujawniać nowe informacje o grze) przedstawiają kolejne mechaniki rozgrywki, jedynie podsycając oczekiwania graczy.
Wczoraj na profilu studia na platformie X opublikowano ogłoszenie, że gra oficjalnie „pokryła się złotem”, czyli jest praktycznie gotowa do wypuszczenia. Już dzisiaj posiadacze Xboksów mogą rozpocząć wstępne pobieranie i czekać na premierę. Z okazji osiągnięcia tego kamienia milowego, na Discordzie Bethesdy zorganizowano Q&A z Emilem Pagliarulo, głównym projektantem gry oraz Willem Shenem, odpowiadającym za budowę questów.
Poruszono całą gamę tematów: od pytań o mechaniki gry, przez elementy jej lore’u, a na inspiracjach innymi tytułami kończąc. Jednym z pytań było to o ewentualną możliwość przejścia gry w sposób pacyfistyczny, bez zabijania kogokolwiek. Obaj developerzy odnieśli się do tej kwestii.
Nie mogę zagwarantować, że każdą misję będzie się dało ukończyć w pełni pacyfistycznie, jednak mamy w grze kilka systemów, które mogą w tym pomóc. Jednym z nich jest Speech Challenge, dzięki, któremu będziecie mogli przekonać kogoś, aby coś zrobił, np. nie walczył w wami.
Zorientowaliśmy się, że, z wielu powodów takie pacyfistyczne przejście nie będzie w pełni wykonalne. Mamy w grze kilka opcji uniknięcia zabijania, zarówno jeśli chodzi o możliwości dialogowe, jak i broń. Pomimo że można ich użyć w wielu sytuacjach, to nie jestem w stanie zagwarantować, że będzie się dało przejść całą grę bez jakiegokolwiek pozbawiania życia.
Oprócz tego omówiono również system szmuglowania nielegalnych ładunków i rozwiązywania potencjalnych konfliktów z prawem, a także możliwości zakupu mieszkań w większych miastach czy kwestie związane z rekrutowaniem nowych członków załogi. Zdradzono też popkulturowe inspiracje dla Starfielda, które obejmują takie klasyki kina science fiction jak „Gwiezdne Wojny”, „2001: Odyseja Kosmiczna”, „Ukryty Wymiar” czy „Interstellar”.
Najnowsze dziecko Bethesdy zapowiada się naprawdę obiecująco, a stopień dopracowania gry wydaje się, nomen omen, kosmiczny. Pozostaje jedynie czekać te ostatnie kilka tygodni, a potem wskoczyć za stery statku i rozpocząć odkrywanie sekretów galaktyki.
Starfield zadebiutuje na PC oraz Xboksach Series X/S 6 września. Warto wspomnieć, że gra zasili również ofertę Game Passa.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
Jedna odpowiedź do “Starfield: Pacyfistyczne przejście gry nie będzie możliwe”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Gwarantujemy, że będziesz mógł nie strzelać do nikogo, ale kilku antagonistów będziesz musiał zaprosić na spacer bez kombinezonu ;-p