Steam zaostrza swoją politykę wobec Season Passów. Kary za niedotrzymywanie terminów i większa transparentność
Od teraz Steam wymagać będzie podania terminów wydania konkretnych części Season Passa i trzymania się ich pod rygorem kar.
Choć wiele osób może zarzucać Steamowi stagnację z uwagi na jego nieprzerwany od wielu lat monopol na rynku gier pecetowych, nie można powiedzieć, że w ogóle się nie zmienia. Parę miesięcy temu zmieniono kilka kwestii dotyczących opisów gier na Steamie, będących utrapieniem dla części jego użytkowników, a we wrześniu wprowadzono Steam Families. Są też i takie nowości działające jak kubeł zimnej wody, pokroju ostrzeżenia dotyczącego kupowania na platformie Valve nie gier, a licencji na nie. Teraz jednak sprawa dotyczy czegoś bardziej prokonsumenckiego, bowiem zaktualizowano politykę związaną z Przepustkami Sezonowymi.
Nowości można dopatrzeć się na podstronie Steama poświęconej wydawcom i twórcom gier, którzy chcą opublikować na nim grę. Pojawiła się tam zakładka dotycząca Przepustek Sezonowych, a zwłaszcza tego, jakie informacje dla graczy powinny one zawierać. Przede wszystkim jednak Valve ustala dokładną ich definicję, określając je mianem „paczki obecnego i przyszłego DLC, którą można nabyć za pomocą jednej transakcji”. Rozróżniany jest też tutaj Battle Pass i Season Pass, gdzie ten pierwszy, w przeciwieństwie do drugiego, pozwala na zdobywanie jego zawartości poprzez aktywność w grze. Z tychże opisów wynika również powód zmiany polityki platformy:
Ponieważ Przepustka Sezonowa jest w rzeczywistości przedsprzedażą DLC, tworzenie jej na Steamie wiąże się z wieloma kwestiami i ograniczeniami opisanymi w dokumentacji dotyczącej zakupów w przedsprzedaży.
Do czego zatem osoby wydające swoją grę są od teraz zobligowane? Na początku należy określić, kiedy dana część Przepustki Sezonowej zostanie udostępniona, podając miesiąc i/lub rok, w którym to się wydarzy. Możliwe będzie jednak opóźnienie ich premiery, ale tylko jednorazowo i maksymalnie o trzy miesiące (indywidualne przypadki odbiegające od tych zasad mają być konsultowane z Valve). Skargi w tym obszarze mogą zgłaszać sami kupujący, niemniej nie będą one wymagane do podjęcia akcji przez właścicieli Steama, tj.: uniemożliwienia kupna Season Passa, oddania kupującym kwoty równej wartości niedostarczonej jego części (nie doprecyzowano, jak będzie to przeliczane) lub dania użytkownikom opcji zwrotu całego pakietu.
Steam wymaga również przedstawienia pełnej zawartości Przepustki Sezonowej, a także bardzo ogólnego opisu typu „dostępne będą nowe bronie i obszary do eksploracji”. Co istotne, kiedy Season Pass wychodzi, musi już oferować jakąś część zawartości, zatem nie będzie możliwe wydanie takiego pakietu bez żadnych dodatków w dniu jego premiery. A skoro o premierach mowa – ta zasada nie dotyczy Przepustek Sezonowych dołączonych do przedsprzedaży danego tytułu. Rzecz jasna jednak po tym, gdy ten będzie miał swoją premierę, to wraz z nią wymagane jest wydanie również części Przepustki.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.