27.07.2022, 13:15Lektura na 2 minuty

Stray: Graczom udało się złamać szyfr użyty w grze

Jeśli grając w Stray zastanawialiście się nad znaczeniem szyldów czy plakatów, to graczom już udało się je przetłumaczyć.


Jakub „rajmund” Gańko

Stray, czyli cyberpunkowa produkcja o przygodach zagubionego kota, okazała się najlepiej ocenianą produkcją tego roku przez graczy na Steamie. Entuzjastyczne były także recenzje (w tym naszej redakcyjnej Ranafe), a także... same koty. Nie ma dnia, żeby Stray nie doczekało się nowych, coraz dziwniejszych modów, jednocześnie jednak gracze próbują rozgryźć wszystkie sekrety, jakie kryje oryginalna gra.

A te związane są m.in. z użytym przez twórców szyfrem, za pomocą którego zapisano wiele plakatów i innych elementów cyberpunkowej metropolii. Znaczki kojarzą się trochę z alfabetem Aurebesh, stworzonym na potrzeby uniwersum Star Wars. Gracze zwrócili już uwagę, że w Stray pojawiają się przynajmniej trzy alfabety.

Poniżej ściągawka dwóch z nich (w jednym wciąż brakuje czterech znaków):

Stray - alfabet użyty w grze

Taki zabieg na pewno dobrze świadczy o pieczołowitości twórców, lecz same napisy nie kryją większych sekretów. Większość szyldów po prostu odnosi się do oferty baru czy sklepu, również plakaty nie przedstawiają raczej niczego nadzwyczajnego. Kolekcję przetłumaczonych tekstur z gry znajdziecie TUTAJ.

Gracze wciąż jednak nie ustają w staraniach odkrycia kolejnych tajemnic Stray. Największy problem stanowi obecnie trzeci alfabet, nazywany stylem odręcznym, który najpewniej nie został oparty na angielskich treściach i dlatego sprawia takie trudności.

Jeśli chcecie włączyć się do zabawy, polecam śledzić TEN WĄTEK na Reddicie.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów1825

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze