1
3.01.2025, 19:30Lektura na 2 minuty

Survival istniejący od ponad dekady nagłym hitem. Nowy rekord liczby graczy na Steamie

Nowy szczyt liczby graczy 11 lat po premierze.


Samuel Goldman

Gry survivalowe to dość grząskie bagienko, w którym siedzi już pokaźne stadko innych ogrów i ciężko znaleźć dla siebie miejsce, ale to wykonalne. Zeszłoroczny przykład Palworld pokazał to bardzo dobitnie, jednak tu możemy dopatrywać się popularności w inspiracji Pokemonami. Zatem niech będzie Enshrouded – do bólu klasyczny przedstawiciel gatunku z nowatorskim systemem budowania także przypadł graczom do gustu. Po pewnym czasie obydwie gry spotkał ten sam los, bo exodus użytkowników przy ogromnej ilości nowych produkcji, nieustannie walczących o ich uwagę, jest nieuchronny. Podobny los spotyka tytuły wszystkich innych gatunków, ale survivale mają jedną przewagę: większość z nich rozwija się w ramach wczesnego dostępu, gdzie zawsze istnieje szansa na podreperowanie statystyk i przyciągnięcie odbiorców aktualizacjami. Tak stało się w przypadku Enshrouded, bo ostatni update zwiększył liczbę graczy ponad siedmiokrotnie.

Mimo tego realia rynku pozostają nieubłagane i w przypadku gier już wydanych raczej niezmienne – z czasem gracze uciekają. Chyba że jesteś tą jedną produkcją, która jest skrajnie nieprzyjazna dla nowych osób, przestarzała, chaotyczna i, jak głosi jedna z popularnych opinii, nie polega na dobrej zabawie, a upewnianiu się, że inni też bawią się źle… Wtedy z biegiem lat zyskujesz nowych fanów. Alistair McFarlane, szef studia Facepunch pochwalił się właśnie, że 11 lat po pojawieniu się we wczesnym dostępie i 7 lat po wydaniu pełnej wersji, Rust może pochwalić się nowym rekordem jednocześnie grających osób:

Cały ubiegły rok był dla Rusta bardzo pozytywny: tytuł zaliczył ponad 5,5 miliona unikatowych graczy, którzy bawili się przez przeszło 40 milionów godzin w ponad 325 milionach sesji. Sama gra na przestrzeni 2024 wzbogaciła się o nowe mechanizmy, narzędzia i przedmioty, takie jak plecaki lub nowe pojazdy. Największą nowością była całkowita przebudowa mapy.

Po krótkiej przerwie świąteczno-noworocznej studio Facepunch wraca do pracy i szykuje moc nowych atrakcji na bieżący rok, będący – wnosząc po statystykach Steamdb – najprawdopodobniej kolejnym, w którym Rust zanotuje wzrost.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1580

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze