Tak miał wyglądać Star Wars Battlefront 3. Zanim zagrasz, przeczytaj nasz wywiad
Skontaktowaliśmy się z grupą odpowiadającą za odnalezienie najpóźniejszego builda skasowanej gry.
Wczoraj internet obiegła wieść (dzięki za cynk Dżedajka!) o odnalezionym buildzie anulowanego Star Wars Battlefront 3, nad którym pracowało wówczas Free Radical Design. Studio zostało zamknięte rok temu, co było wynikiem głośnej restrukturyzacji Embracera, w trakcie której ucierpiało również m.in. Piranha Bytes, czyli twórcy Gothica.
W 2006 roku, po wielkim sukcesie drugiego Battlefronta wyprodukowanego przez słynne Pandemic, LucasArts szukał studia mogącego kontynuować dobrą passę i stworzyć trzecią odsłonę serii. Wybór padł na wspomniane właśnie Free Radical Design. Proces powstawania tej gry to temat na dobry reportaż, a więcej informacji znajdziecie na stronie Free Radical Archive, gdzie zebrano wszystkie najważniejsze informacje. Projekt ostatecznie zakopano w 2008 roku, ale, jak widać, w internecie nic nie ginie…
POSZUKIWACZE ZAGINIONEGO BUILDA
Wspomniane przeze mnie Free Radical Archive to grupa pasjonatów, która, jak sama nazwa wskazuje, zajmuje się gromadzeniem informacji o nieopublikowanych grach swojego ulubionego studia. Wczoraj zaprezentowali światu fragmenty z odkrytego builda Battlefronta 3 na Wii, który datowany jest na około tydzień przed oficjalnym anulowaniem projektu, co daje wgląd w najpóźniejszą do tej pory znaną wersję gry. Całą prezentację możecie obejrzeć poniżej. Zespół Free Radical Archive obiecał, że popracuje nad odnalezioną wersją i dopasuje ją do stanu używalności, aby każdy mógł cieszyć się z tego szczęśliwego odkrycia.
Postanowiłem skontaktować się z osobą o nicku Surestsafe, która jest jednym z głównych członków zespołu. Był bardzo chętny na udzielenie mi wszelkich odpowiedzi, a jako fan klasycznych Battlefrontów nie mogłem się powstrzymać.
Chrzuszczu: Jak znaleźliście tego builda? Był przechowywany na jakimś starym dysku twardym byłego developera czy może stoi za tym jakaś bardziej skomplikowana historia?
Surestsafe: Zostało to znalezione przez kogoś, kto chce pozostać anonimowy, w centrum recyklingu elektrośmieci. Nie wiemy, jak tam trafiło ani kto trzymał to przez ostatnie 16 lat. Build pochodzi bezpośrednio od Free Radical Design z 2008 roku, a co ciekawe, te 3 próbki znalezione w elektronicznych odpadach są jedynymi [grywalnymi buildami - przyp.red.], jakie Free Radical Design kiedykolwiek posiadało.
Wiecie coś o innych buildach datowanych w podobnym czasie, ale na inne platformy?
Istnieje kilka znanych nam buildów, których nie posiadamy. Wiemy, że r90126 to ostatni, jaki powstał na Xboksy 360 oraz PC, i że pochodzi z mniej więcej tego samego czasu, co ten odnaleziony na Wii. W 2016 odkryliśmy r70217 na Xboksa 360. Ten nowy build z Wii to r2.91180a datowany na 21 listopada 2008 roku i jest aż 8 miesięcy starszy niż ten, który odnaleźliśmy 8 lat temu.
Możesz podzielić się jakimiś przykładami zawartości, o której fani do tej pory nie wiedzieli?
Kampania jest głównym elementem – było tak wiele rzeczy, których nie wiedzieliśmy o fabule, układzie misji, scenkach itp., a wszystko to znajduje się w wersji na Wii. Kolejną rzeczą jest system klas. Niewiele było o nim wiadomo, ponieważ zmienił się od czasu wycieku wersji na Xboksa 360. Wszystko, czym mogliśmy się kierować, to spekulacje na podstawie zaprezentowanych wówczas zwiastunów.
Skupmy się najpierw na kampanii. Przede wszystkim różnica jest taka, że w przeciwieństwie do wersji r70217 [tej na Xboksa 360 - przyp.red.] w tym buildzie działają cutscenki, które miały wcześniej włączonego cloth debuga, uniemożliwiającego odtworzenie przerywników. Nie wiedzieliśmy, że Mustafar było finałową misją albo że wprowadzono Holocrony – są ukryte na każdej mapie i odtwarzają krótką kwestię dialogową, gdy je zbierzesz.
Co do systemu klas, to zrobili z nimi coś dziwnego. Są bardzo podobne do wersji r70217, z tą różnicą, że klasa walcząca wręcz została zastąpiona klasą specjalną. Na przykład CIS zyskało drugiego droida bojowego B2. Poza tym wprowadzono tylko kilka zmian, takich jak poprawne działanie systemu rang umożliwiające odblokowanie kolejnych postaci oraz rozdzielenie jednej klasy na dwie – wcześniej ciężki żołnierz miał zarówno wyrzutnię rakiet, jak i miniguna [teraz są od tego dwie osobne klasy - przyp.red.].
Co według ciebie będzie najtrudniejszą rzeczą do zoptymalizowania? I jak wiele osób siedzi nad tym projektem?
Build jest już dobrze zoptymalizowany – nie może działać na prawdziwym sprzęcie z powodu ograniczeń pamięci RAM, ale działa na zestawach developerskich/testowych Wii i, o ile wiem, utrzymuje stabilne 30 klatek na sekundę. Pracujemy nad naprawieniem niektórych błędów, takich jak uszkodzone tła (skyboksy) na większości map. Jest nas łącznie około ośmiu osób.
WY TEŻ MOŻECIE ZAGRAĆ W BATTLEFRONTA 3!
Oczywiście prace nad naprawą Battlefronta 3 wciąż trwają, jednak z różnych powodów owy build trafił już do sieci. Instrukcje jak go ściągnąć i uruchomić znajdziecie tutaj. Osobiście wolę jednak poczekać, aż ekipa Free Radical Archive pogrzebie nad nim i w końcu, po wielu wielu latach, będę mógł wypróbować coś, co dla Chrzuszcza, zagrywającego się jak szalony w Battlefronta 2, byłoby spełnieniem marzeń.
W związku z wyciekiem na YouTubie znajdziecie już mnóstwo gameplayów zawierających misje prosto z kampanii fabularnej. Jedną z nich możecie obejrzeć poniżej.
Miłej gry i niech moc będzie z wami!
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl