16
8.07.2024, 10:11Lektura na 2 minuty

Piranha Bytes zamknięte. To koniec studia, które stworzyło Gothica

Twórcy Gothica mieli problemy już wcześniej, ale – jak dowiedziało się CD-Action – ostatniego dnia czerwca ich ponad 20-letnia przygoda w branży się skończyła.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

The article in English can be found here.

Jeden z pracowników Piranha Bytes, z którym pozostawaliśmy w kontakcie od momentu publikacji pierwszych informacji na temat kryzysowej sytuacji studia, przekazał nam, że odpowiadająca za stworzenie Gothica firma zakończyła działalność wraz z końcem czerwca.

Kryzys trwał już od dłuższego czasu, jednak na horyzoncie pojawiali się co jakiś czas inwestorzy zainteresowani udzieleniem studiu pomocy. Z udostępnionych nam informacji wynika, że wyczekiwano zastrzyku gotówki w kwocie 3 milionów euro. Bądź co bądź była to jedna z najpopularniejszych firm tworzących gry u naszych zachodnich sąsiadów. Niestety ostatecznie nie doszło do wykupu „Piranii”, a finansowanie ze strony Embracera wystarczyło na utrzymanie zespołu do czerwca 2024. W międzyczasie wielu pracowników pożegnało się ze studiem, stawiając na pewniejsze zatrudnienie. Na kilka dni przed publikacją materiału biuro firmy wyglądało tak:

2
zdjęć

Wiemy, że w planach po ewentualnym przejęciu było odcięcie się od ostatnich gier wyprodukowanych pod dowództwem Björna Pankratza (który wraz z żoną w listopadzie zeszłego roku odszedł z Piranha Bytes i dziś ogłosił założenie studia Pithead), czyli serii Elex, oraz stworzenie nowego tytułu w klimatach dark fantasy na Unreal Enginie 5. Miał on oczywiście przypominać Gothica, do którego Piranha Bytes nie miało praw. W grudniu dopracowywano jeszcze oświetlenie oraz animacje, które, według informatora, były wcześniej powodem sporej krytyki ze strony graczy. 

Dotychczasowy prezes Piranha Bytes, Michael Rueve, nie wypowiedział się jeszcze na temat losów firmy, ale wedle naszych informacji studio najprawdopodobniej nie wypuści żadnych oficjalnych oświadczeń, pozwalając sobie na spokojne i ciche odejście.

Jeżeli chcecie poznać historię studia, to zapraszamy do lektury tekstu z wydania specjalnego o Gothicu, który z tej smutnej okazji udostępniliśmy na stronie pod tym linkiem


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów838

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze