Tak prezentuje się Nekropolia w Heroes of Might and Magic: Olden Era! Zobaczcie nowe jednostki i bohaterów
Unfrozen postanowiło uraczyć nas halloweenowym prezentem.
O ile na tegorocznym Gamescomie zapowiedziano wiele różnych tytułów, o tyle dla nas, Polaków jeden wybijał się ponad wszystkie inne. Mowa oczywiście o Heroes of Might and Magic: Olden Era, które ożywi nieco zapomnianą przez Ubisoft markę, której ostatnią odsłonę, czyli Might and Magic Heroes VII widzieliśmy w 2015 roku. Nasza redakcja również była na rzeczonym pokazie i opublikowała swoje wrażenia, które są naprawdę optymistyczne. Niestety spora część społeczności skupiła się jedynie na stronie graficznej nowych Heroesów, która była porównywana do takiej z gry mobilnej. W sumie trochę ciężko im się dziwić, w końcu sierpniowy trailer produkcji nie oferował prawie żadnej faktycznej treści, poza przedstawieniem wizualiów gry.
Niemniej ci, którzy mieli okazję zapoznać się z materiałami prasowymi czy porozmawiać z twórcami ze studia Unfrozen potwierdzają, że pomimo tej dyskusyjnej szaty graficznej Heroes of Might and Magic: Olden Era zapowiada się naprawdę fenomenalnie. Devowie co jakiś czas uchylają też rąbka tajemniczy i raczą fanów kolejnymi materiałami przedstawiającymi czy to jednostki, czy konkretne zaklęcia na swoim discordzie. Ostatnio podczas finałów Mistrzostw XXV-lecia Heroes of Might and Magic 3 zdradzono nam co nieco na temat frakcji i poszczególnych herosów dostępnych w Olden Erze. Z kolei wczoraj, z okazji Halloween, Unfrozen postanowiło w pełni ujawnić jeden z zamków, którym jest (jakżeby inaczej) Nekropolia.
Materiał przedstawia bohaterów należących do frakcji oraz wszystkie jednostki wraz z ulepszeniami. Herosi dzielą się odpowiednio na Rycerzy Śmierci (moc) oraz Nekromantów (magia). Próżno szukać tam jednak postaci znanych z poprzednich części, w końcu akcja Heroes of Might and Magic: Olden Era dzieje się na tysiące lat przed pierwszymi Heroesami. Przejdźmy zatem do tego, co chyba najbardziej nas wszystkich interesuje, czyli jednostek. Poniżej znajdziecie opisy nieumarłych oddziałów wraz z ulepszeniami. Gwoli ścisłości przypomnę tylko, że w Olden Erze armia każdej frakcji będzie miała do wyboru dwa ulepszania, na wzór mechanizmu z dodatku Dzikie Hordy do „piątki”. Tłumaczenia są oczywiście autorskie, także w samej grze będą pewnie brzmieć nieco inaczej.
Jednostki Nekropolii
Poziom 1. — Szkielety/Kościani wojownicy/Kościani łucznicy — nasze podstawowe mięso (czy raczej kości) armatnie, które nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jeden wariant ulepszenia jest po prostu mocniejszą wersją podstawki, natomiast drugi chwyta za łuk i staje się jednostką dystansową. Jest to o tyle istotne, że poza liczami, tylko one będą mogły strzelać.
Poziom 2. — Zjawy/Upiory/Fantomy — szybkie jednostki, dobre do wyprowadzania zdecydowanych ataków, które przerzedzą oddziały przeciwnika. W trakcie walki mogą wysysać dusze i zwiększać swoją liczebność, a po ulepszeniu dodatkowo zakłócać poruszanie się wrogich jednostek i wstawać z martwych.
Poziom 3. — Nieumarli pupile/Barghesty/Pancerne ogary — nasi wierni towarzysze będą stanowić idealne cele do przyjmowania obrażeń. Mogą pochwalić się wysokimi parametrami defensywnymi, a po ulepszeniu także możliwością wzmacniania ataków lub wskrzeszania poległych czworonogów.
Poziom 4. — Hieny cmentarne/Handlarze śmierci/Treserzy ogarów — bardzo ciekawa jednostka, dysponująca atakiem o długim zasięgu, czyli takim, który pozwala na zaatakowanie wroga znajdującego się w odległości jednego heksa od nas. Taka ofensywa oczywiście nie sprowokuje kontry przeciwnika. Oprócz tego panowie z łopatami będą mogli tworzyć na polu walki dodatkowe jednostki, których ilość oraz rodzaj będzie zależał od wielkości stacku oraz wariantu ulepszenia. Podstawowo będą to szkielety, a potem odpowiednio: zjawy oraz nieumarli pupile.
Poziom 5. — Lisze/Morowe lisze/Krwawe lisze — tych kościanych dżentelmenów nie mogło w Nekropolii zabraknąć. Lisze to jednostki strzelające, które w Heroes of Might and Magic: Olden Era stają się dodatkowo oddziałami wsparcia. W swej podstawowej wersji mogą przywracać do (nie)życia poległe jednostki. Morowy wariant robi to samo, tyle że efektywniej, dodatkowo lecząc wskrzeszane oddziały, a krwawy zyskuje zdolność zadawania obrażeń obszarowych przy strzale.
Poziom 6. — Upiorni rycerze/Wcielenia wojny/Ponurzy żniwiarze — szósty poziom w Nekropolii to jednostka wyjątkowo ofensywna, która będzie w stanie sporo namieszać na polu walki. Nieumarła konnica jest szybka, trudna do zabicia, posiada podwójny atak oraz aurę obniżającą morale sąsiadujących z nią przeciwników. Ulepszając ją możemy wybrać wariant specjalizujący się w zabijaniu większych grup niskopoziomowych jednostek lub przeciwników z najwyższej półki.
Poziom 7. — Wampiry/Lordowie wampirów/Wampiryczni uczeni — ostatni poziom Nekropolii w Heroes of Might and Magic: Olden Era to prawdziwa klasyka, która pewnie wciąż spędza sen z powiek fanom „trójki”. Wampiry mają tu wszystkie kluczowe cechy, które pamiętamy z poprzednich części. Są szybkie, powstrzymują kontratak oraz oczywiście wysysają życie przeciwnika, samemu się wskrzeszając. W pierwszym wariancie ulepszenia wzmocnione zostaną ich zdolności przeżycia i walki wręcz, natomiast w drugim wąpierze odłożą miecz na rzecz magii krwi, zdolności kontrolnych oraz ataku o długim zasięgu. W tym wariancie będą też mogły detonować znajdujące się na polu bitwy ciała, aby zadać obrażenia otaczającym je przeciwnikom.
Przyglądając się tym wszystkim zdolnościom można łatwo zauważyć przewodni motyw Nekropolii w Heroes of Might and Magic: Olden Era. Nasze jednostki będą szybko szarżować do przodu, ginąć, ale zaraz potem odradzać się dzięki swoim zdolnościom. Bardzo podoba mi się takie podejście, gdyż oddaje charakter frakcji bazującej na nieumarłych, zastępowalnych oddziałach w samej rozgrywce.
Heroes of Might and Magic: Olden Era zadebiutuje we wczesnym dostępie w drugim kwartale 2025 roku.
Czytaj dalej
Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.