4
16.01.2024, 20:21Lektura na 2 minuty

Take-Two nie podoba się logo Remedy, więc idzie z tym do sądu

Take-Two próbuje udowodnić, że Remedy może wprowadzić ludzi w błąd. A wy, na którą literę alfabetu chcecie mieć dzisiaj monopol?

Zazwyczaj nie mam problemu z doborem słów do newsa, bo jednak przekazuję wam dosyć proste komunikaty, ale raz na jakiś czas zdarzy się coś takiego, że opadają mi ręce i przez dłuższą chwilę ciężko mi sięgnąć do klawiatury. To chyba jeden z takich momentów… W kwietniu ubiegłego roku studio Remedy, odpowiedzialne m.in. za świetne Control czy Alana Wake’a 2 (klik po recenzję Siekiery) poinformowało o wprowadzeniu zmian – zaczęli tworzyć więcej niż jedną grę naraz oraz dokonali ekspansji poza Finlandię, toteż dla podkreślenia nowego etapu rozwoju, odświeżyli swój logotyp. 

Zmiana nie jest duża, bo ciągle mówimy o zwyczajnej literze „R” napisanej niekrzykliwym fontem, ale my, ludzie najwyraźniej prości, nie dostrzegliśmy tego, czego dopatrzyło się w tym znaku prawie rok później Take-Two. Trzymajcie się mocno siedziska: ich zdaniem nowe logo Remedy „może prowadzić do wprowadzenia opinii publicznej w błąd”.

Wiadomo, że przeciętny gracz nie będzie w stanie dostrzec różnicy pomiędzy Remedy a Rockstarem, więc troska wydawcy serii GTA jest jak najbardziej uzasadniona, prawda? Tak samo, jak próba rejestracji znaku towarowego It Takes Two – najnowszej gry Josefa Faresa, którego poprzednia gra doczekała się właśnie usunięcia Denuvo. Po szarży Take-Two kierowane przez Faresa Hazelight Studios zaniechało dalszych starań, ale w przypadku Remedy sprawa raczej nie zakończy się kapitulacją fińskiego developera.

Pikanterii tej wywoływanej przez Take-Two burzy w szklance wody dodaje fakt, że twórcy Alana Wake’a pracują właśnie nad remake’ami dwóch części Maksa Payne’a, do którego prawa ma aktualnie Rockstar i tworzenie nowych wersji tamtych produkcji jest możliwe na mocy umowy z Rockstarem, a więc także z Take-Two.

Z jednej strony mogę przyznać wydawcy rację, bo fakt – klasyczne „R” kojarzone jest w gierkowie głównie z jedną firmą, ale Remedy istnieje od 1995 roku i od początku także posiada literę w logo. Co ciekawe, jego pierwsza wersja odwoływała się aż za bardzo do ówczesnego logotypu LucasArts, co doprowadziło do groźby pozwu ze strony firmy i zmianą na symbol kojarzony ze Remedy aż do zeszłorocznego rebrandingu.

Kolejne miesiące pokażą, czy spór pomiędzy Take-Two a Remedy będzie eskalował i co z tego wyniknie. Osobiście czekam na plot twist, w którym dodatkowym pozwem oberwie Kojima, bo logo jego nowej gry, OD, dziwnie przypomina logo fińskiego developera…


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1039

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze