The Lord of the Rings: Gollum – Twórcy przepraszają za fatalną grę

The Lord of the Rings: Gollum – Twórcy przepraszają za fatalną grę
The Lord of the Rings: Gollum był daleko od spełnienia oczekiwań graczy. Daedalic Entertainment dołączyło do grona studiów, które przeprosiły za swoją produkcję.

Druga część tytułu tego newsa przewija się dość często, mam wrażenie. Ostatnio doczekaliśmy się przeprosin od twórców Outer Worlds: Spacer’s Choice Edition, Blood Bowl 3 czy Warhammera 40,000: Darktide. The Lord of the Rings: Gollum też dostał maczugą po głowie i od recenzentów, i od graczy. Chociaż akurat w tym przypadku była szansa na uniknięcie kłopotów, bo chwilę przed premierą cała gra wyciekła na YouTubie. Po komentarzach widać, że niektórych to utwierdziło w przekonaniu, iż nie ma na co czekać.

Na twitterowym koncie Daedalic Entertainment pojawiła się klasycznie wyglądająca wiadomość w ramce, która prawie nigdy nie wróży dobrych wieści. W tym przypadku nie było inaczej, a developerzy przeprosili graczy za to, że Gollum nie spełnił oczekiwań po premierze (po obu stronach). Niemniej w grze będą pojawiać się kolejne aktualizacje, które przynajmniej poprawią optymalizację i pozbędą się błędów. Osobiście nie wiem, czy jest sens liczyć na coś więcej, jednak twórcy zapewniają, że zamierzają pozwolić nam cieszyć się pełnym potencjałem produkcji.

https://twitter.com/GollumGame/status/1662124108614717448

Gracze, jak można się było spodziewać, nie kryją rozczarowania i nie szczędzą uszczypliwych komentarzy. Zresztą, trudno im się dziwić. Gollum aktualnie na Metacriticu ma oceny 41/100 od recenzentów i 3.0/10 od graczy… choć akurat w tym drugim przypadku są to prawie same zera i dziesiątki.

9 odpowiedzi do “The Lord of the Rings: Gollum – Twórcy przepraszają za fatalną grę”

  1. PlaystationFanboy 29 maja 2023 o 09:42

    Chętnie zagram i tak za jakiś czas. Przypomina mi Styksa, w którego grało się wybornie.

    • W1NTER_MU7E 29 maja 2023 o 17:09

      Przecież styks wyglądał dobrze

    • Gollum też wygląda całkiem ok jeżeli chodzi o lokacje. To postaci są spierniczone, a gameplay to jakiś żart. Więc czas tego nie naprawi

  2. „We’re sorry, so sorry, very sorry”

  3. Ta branża ostatnio żyje wyłącznie od przeprosin do przeprosin. No ale jak się nauczyli, że jest zbrodnia, nie ma kary (nie ma jakości, za to są pieniądze), to się nie ma co dziwić. Wystarczą kulawe przeprosiny i już można zapowiedzieć następny „hit” i zbierać kasę z preorderów.

  4. Chuckle. Kultura „so-sorry-but-thanks-for-the-money.jpeg” w rozkwicie.

    Oczywiście ostatnimi, których należy za to winić, są rzeczywiści developerzy – koderzy/artyści/scenarzyści – to ich management jest skrajnie niekompetentny i podążający utartą ścieżką krótkoterminowego myślenia. Hatfu.

  5. Twórcy gry chyba wpisali w chacie GPT „Wykreuj przeprosiny za spartolony produkt” i wyszła najbardziej pusta korpogadka, jaką można było opublikować.

  6. AmberMozart 29 maja 2023 o 22:52

    a, jak przeprosili to spoko. nie ich wina. przecież nie wiedzieli, że wyjdzie dno i mysleli, że wydają arcydzieło, tylko jakoś tak po drodze samo sie zepsuło

  7. Co chyba dość znamienne, w pierwszej linijce przeprosin posadzili literówkę w TYTULE GRY.

Dodaj komentarz