Tiny Glade: Imponująca technologia stojąca za niepozorną grą

Tiny Glade: Imponująca technologia stojąca za niepozorną grą
"Sam Goldman"
Małe jest piękne, relaksujące i zaskakująco dobrze przygotowane.

Żyjemy w czasach absolutnej dominacji technologicznej, jeśli chodzi o narzędzia do tworzenia gier. Podobnie jak na rynku kart graficznych, także tutaj funkcjonuje duopol, w tym wypadku Unity i Epica. Choć ten pierwszy silnik miał niemałe kłopoty wizerunkowe na skutek głupiej decyzji prezesa firmy, sytuacja powoli wraca do normy sprzed całej afery, a liczba gier stawiających na Unity nie zmalała wcale znacząco. Tworzenie autorskich silników jest dziś bardzo rzadko spotykane, z kolei jeśli idzie za tym wykonanie tak wzorowe, jak w Tiny Glade, to warto o tym wspomnieć.

Tiny Glade to produkcja stworzona przez dwie osoby. Cała gra to relaksujący symulator, w którym budujemy wymarzone zamki w sposób całkowicie dowolny. I chociaż gameplay nie brzmi może specjalnie zachęcająco, to Tiny Glade ma bardzo relaksujący klimat, a spokojna radość tworzenia naprawdę koi nerwy – kto miał okazję zagłębić się w Dorfromantika lub jego liczne klony albo Unpacking (tak jak 9kier), ten wie, o czym mówię.

https://youtu.be/CdWpq2efN8Y?si=4Q7TNV43D9d7Cuuw

Gra powstała w zasadzie w języku programowania Rust. Digital Foundry przygotowało na ten temat konkretny materiał, który w prosty sposób wyjaśnia techniczną stronę produkcji – od proceduralnego generowania, aż do śledzenia promieni na maszynach teoretycznie go nieobsługujących.

https://youtu.be/cvswAg5Lrtw?si=zdTJRTLceV0Ei4jm

Tiny Glade jest dostępne na Steamie z niewielką zniżką jeszcze przed kilka godzin, ale nawet bez promocji nie obciąży wam przesadnie portfela, bo kosztuje niecałe 60 zł.

6 odpowiedzi do “Tiny Glade: Imponująca technologia stojąca za niepozorną grą”

  1. > Ruście, czyli survivalu, będącym na rynku już od wielu lat
    Ok, radzę Panu autorowi dokładnie sprawdzić, jak niemądre jest to stwierdzenie, delikatnie mówiąc.

  2. „Gra powstała w zasadzie w… Ruście, czyli survivalu, będącym na rynku już od wielu lat” …

    artykuły na CDA są już w klimacie jesiennym, człowiek depresji dostaje, szkoda gadać…

  3. Autorze:
    „created as a weekend project using Bevy, a data-driven game engine powered by the Rust programming language.”
    https://80.lv/articles/exclusive-tiny-glade-developers-discuss-bevy-proceduralism-publishers-cozy-games/

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Rust_(j%C4%99zyk_programowania)

  4. Z Rustem zabawna wpadka. Zgaduję, że autor pisał artykuł przed kawą. Jeśli tak, łączę się w bólu, poranne zadania zawsze najgorsze 😉

Dodaj komentarz