To koniec Embracera w Rosji. Firma sprzedała Saber Interactive
Pomimo sprzedaży Saber Interactive, Embracerowi udało się zachować pod swoim panowaniem część firm.
Embracer stał się w ostatnich miesiącach symbolem masowych zwolnień w branży gier wideo. Tylko za jego sprawą pracę straciło ponad 1400 osób, a prawie 30 gier trafiło do kosza. Flying Wild Hog, które jest częścią grupy Embracer, może uchronić się od podobnego losu za sprawą związku zawodowego, jednak nie zmienia to faktu, że nadal może podzielić los Saber Interactive.
O tej transakcji mówiło się już od jakiegoś czasu. Dziś z rana oficjalnie potwierdzono, że Embracer Group sprzedało Saber Interactive za kwotę 247 milionów dolarów. Nabywcą jest Beacon Interactive – firma prowadzona przez Matthew Karcha, współzałożyciela Saber. Dogadanie się obu firm doprowadziło do tego, że Embracer może oficjalnie zakończyć działalność w Rosji, co było jednym z ważniejszych celów firmy. Zadowolenia z wykonanego zadania nie krył w specjalnym komunikacie prezes Embracera, Lars Wingefors.
Jestem zadowolony z faktu, że udało się nam znaleźć korzystne rozwiązanie dla Embracera oraz Sabre, które nas teraz opuszcza. Transakcja stawia obie marki w silniejszej pozycji, pozwalającej na lepszy rozwój w przyszłości. Embracer jest obecnie w stanie zakończyć wszelkie działania w Rosji, według wcześniejszych założeń zarządu, zachowując jednocześnie wiele stanowisk pracy dla developerów w ramach nowego, niezależnego właściciela.
Jak wygląda obecnie krajobraz po rozstaniu obu firm? Jak już wcześniej wspomniałem, Embracer zyskał 247 milionów dolarów ze sprzedaży Saber Interactive. Oprócz tego w szeregach firmy zostanie wiele dużych marek, które mogą w przyszłości być kluczowe dla rozwoju korporacji: Zen Studios, 4A Games, Tripwire, Beamdog, Tuxedo Labs, Demiurge, Shiver, Aspyr, Snapshot Games oraz 34BigThings. Na sam koniec Embracer zyskał wcześniej wspomnianą możliwość ulotnienia się z rynku rosyjskiego.
Co zyskało Saber Interactive? Przede wszystkim niezależność od Embracera, ale to nie wszystko. Udało się zachować część firm: Nimble Giant, 3D Realms, Sandbox Strategies, New World Interactive, Slipgate Ironworks, Mad Head Games, Fractured Byte oraz Digic. Dodatkowo w umowie pojawił się zapis o możliwości odkupienia w przyszłości 4A Games, a także Zen Studios.
Więcej szczegółów transakcji oraz bardziej zaawansowanych statystyk znajdziecie w oficjalnym komunikacie na stronie Embracer Group.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.