Twórcy Atomfalla i Sniper Elite chwalą model biznesowy Game Passa. „Microsoft jest fantastycznym partnerem do współpracy”
Nie każdy zgodzi się z tym stwierdzeniem, lecz sukces Atomfalla, któremu pomógł Game Pass, jest w tym wypadku niezaprzeczalny.
Końcówka marca przyniosła bardzo niespodziewany hit. Atomfall, nazywany również „Falloutem w Wielkiej Brytanii”, zyskał szerokie uznanie recenzentów, w tym również Krigora, jednak nie można było powiedzieć, że relacja krytyki z najnowszym dziełem Rebellionu była usłana jedynie różami. Grzechy nowej gry nie zniechęciły jednak graczy, którzy z racji dostępności produkcji (znajduje się w Game Passie) bardzo ochoczo wyruszyli do brytyjskiej strefy wykluczenia, co w rezultacie poskutkowało ponad dwumilionową społecznością Atomfalla.
Ciężko nie oddać się jednak myśli, że bez finansów oraz marketingowego wsparcia Microsoftu nie byłoby sukcesu Rebellionu. I z tego zdaje sobie sprawę również szef studia, Jason Kingsley, który w rozmowie z GamesIndustry.biz bardzo chwalił sobie współpracę z Xboksem.
Microsoft był fantastycznym partnerem do współpracy, który naprawdę pomógł nam na wielu płaszczyznach. Wnieśli swoje umiejętności i wysokobudżetowy rozmach do naszego małego zespołu, i wyszło im to naprawdę dobrze. Można więc powiedzieć, że obie strony wyszły na tej umowie na plus.
Jason Kingsley potwierdził, że wsparcie Microsoftu bardzo pomogło Atomfallowi w osiągnięciu sukcesu finansowego gry, jednak nie ma mowy w tym wypadku o astronomicznych wynikach. Twórca raczej studzi zapał i wspomina o przekroczeniu progu przewidywanej średniej. Szef Rebellionu wierzy natomiast, że obecność gier w Game Passie może znacząco pomóc w późniejszej sprzedaży tych produkcji.
Dzięki Game Passowi możesz zachęcić ludzi do wypróbowania gry. W przypadku, gdy graczom spodoba się dana pozycja, istnieje szansa, że polecą ją swoim znajomym, na przykład za pośrednictwem social mediów. Wówczas niektórzy z nich specjalnie skorzystają z Game Passa, aby przetestować tytuł na własnej skórze, ale ci, którzy nie będą posiadali subskrypcji, a również będą chcieli spędzić czas przy tym dziele, chętniej zainwestują pieniądze w zakupienie gry.
Jason Kingsley wspomina jednak, że nie ma dostępu do pełnej bazy danych powiązanych ze sprzedażą oraz zainteresowaniem Atomfallem w Game Passie. Twórca podkreśla, że jest to jego autorska wizja Game Passa i budowania sieci zainteresowań daną pozycją, która realnie może nie mieć wiele wspólnego z rzeczywistością. Spoglądając jednak na wciąż rosnącą popularność brytyjskiej apokalipsy atomowej, można bezpiecznie założyć, że w jego poglądzie znajduje się jakieś ziarenko prawdy.
W Atomfalla zagracie na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.
Czytaj dalej
Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.