Twórcy Classic Offensive próbują dogadać się z Valve. Firma Gabe’a Newella ponownie przełożyła premierę modyfikacji do CS:GO
Zachowanie z kategorii tych co najmniej nie w porządku.
Kojarzycie ambitnego moda o nazwie Classic Offensive, który jest oczywiście zbudowany na silniku CS:GO, a jego zadaniem jest przywrócić to samo uczucie, które towarzyszyło nam w trakcie grania w Counter Strike’a 1.6 (piękne czasy…)? Na początku tego roku mod został odrzucony przez Steama bez podania przyczyny, mimo wyraźnej chęci współpracy twórców z Valve.
Wówczas czytaliśmy w oświadczeniu, że przez 8 lat działali oni zgodnie z wytycznymi Steama i czują się oszukani, że całkowicie bez słowa usunięto ich projekt z platformy.
No to co, skoro Valve ma takie opory, a odbiorcy wykazują spore zainteresowanie, to najlepszym rozwiązaniem byłoby wydać to poza Steamem? Tak, ale nie do końca. Tuż przed wypuszczeniem Classic Offensive na X-ie (dawniej Twitterze) pojawił się komunikat prosto od twórców, zaczynający się od groźnie brzmiącego „Skontaktowało się z nami Valve”.
Jak czytamy dalej, firma Gabe’a Newella odezwała się do moderów i wyraziła obawy, że Classic Offensive może już „nie być zgodny z ich wytycznymi i Umową Abonenta Steam”. Tym samym postanowiono wycofać niemal gotowego moda i przyjrzeć mu się pod względem prawnym.
Ironii całej sprawie dodaje fakt, że przecież Counter Strike rozpoczął jako… mod do Half-Life’a. Tym samym bez moderów nie byłoby CS-a, dlatego takie działanie na szkodę pasjonatów jest po prostu śliskie i zupełnie niepotrzebne. Gdy piszę tego newsa, to w ciągu ostatnich 24 godzin w CS-a 2 zagrywało się prawie 2 miliony użytkowników w jednym momencie.
Valve znane jest z braku jakiejkolwiek komunikacji. Tak, wiem, truję o tym #PolishOurPrices, ale jest to nie tylko ważne, ale w tym przypadku doskonale obrazuje, że Valve działa strategią albo nieodzywania się wcale, albo podjęcia kroków w ostatniej chwili bez ostrzeżenia. Mam nadzieję, że Classic Offensive ujrzy światło dzienne, bo sam chciałbym poczuć się jak na wczesnym de_inferno w Counter Strike’u 1.6…
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl