Wiedźmin 4 porównany z Wiedźminem 3. Zobaczcie, jak prezentuje się Unreal Engine 5 przy REDenginie
Niby minęło 10 lat, a gra zestarzała się co najmniej godnie.
Na niedawnym wydarzeniu The State of Unreal zaprezentowano demo technologiczne Wiedźmina 4, w którym – wspólnie z reżyserem gry, Sebastianem Kalembą, oraz cinematic directorem, Kajetanem Kapuścińskim – mogliśmy przyjrzeć się temu, jak wygląda kovirska wioska położona na granicy z Lan Exeter.
Wszyscy z dużym zainteresowaniem wyczekujemy, czy ostatecznie spełnią się zapowiedzi CD Projektu Red dotyczące projektowania otwartych światów. Jak zauważył w swoim tekście Karol Laska, twórcy Wiedźmina 4 „wydali na siebie wyrok jabłkami”, ale – jak to mawia klasyk – poczekamy, zobaczymy.
Tymczasem wiele osób zabrało się za analizowanie zaprezentowanych w demie elementów. Jeden z użytkowników YouTube’a, posługujący się polsko brzmiącym pseudonimem Cycu1, postanowił porównać Wiedźmina 4 na silniku Unreal Engine 5.6 z Wiedźminem 3 działającym na REDenginie.
Trzeba przyznać, że włożono naprawdę wiele wysiłku i staranności w przygotowanie tego materiału. Cycu1 musiał znaleźć zbliżone ujęcia, fragmenty krajobrazu czy interakcje z postaciami niezależnymi. Przy okazji porównał również Płotkę z Kielpie i zaprezentował zasięg generowania obiektów w obu grach. Drogi porównywaczu gier – serdeczne chapeau bas!
A kiedy wreszcie będziemy mogli zasiąść do nowej odsłony Wiedźmina? Z pewnością nie wcześniej niż w 2027 roku, co potwierdził sam Piotr Nielubowicz, dyrektor finansowy CD Projektu Red. W tym samym wywiadzie dowiedzieliśmy się również, że niewielka część zespołu Fool’s Theory aktualnie wspiera ekipę odpowiedzialną za przygody Ciri.
A co słychać w najnowszych plotkach związanych z CD Projektem Red? Coraz częściej pojawiają się spekulacje o możliwym zaangażowaniu studia Virtuos (twórców remastera Obliviona) w prace nad niezapowiedzianym dodatkiem do Cyberpunka 2077. Cała teoria opiera się na informacji, jaką jeden z pracowników firmy zamieścił na swoim profilu w serwisie LinkedIn – chodzi o datę rozpoczęcia pracy w kwietniu tego roku. Nie ma jednak co się nadmiernie ekscytować, ponieważ najprawdopodobniej doszło tutaj do zwykłej pomyłki przy wypełnianiu wirtualnego życiorysu.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl