17.03.2025, 15:15Lektura na 2 minuty
Wideo

Znawcy parkouru ocenili model poruszania się w serii Assassin’s Creed. Klipy nie zrobiły wrażenia na specjalistach

Wśród ujęć pojawiło się kilka scen z nadchodzącego Assassin’s Creed Shadows.

Jedynie kilka dni dzieli nas od podróży na… wyspę pełną kotków. A na poważnie, to 20 marca na rynku zadebiutuje oficjalnie Assassin’s Creed Shadows, który z pewnością zabierze nam sporo czasu z życia. Niektórym szczęśliwcom już udało się otrzymać dostęp do gry, a to wszystko za sprawą błędu po stronie Sony. Nie zobaczyliśmy jednak zbyt wielu materiałów odnoszących się do działania parkouru w grze, który niedawno znalazł się pod lupą dwóch ekspertów.

Benj oraz Toby, parkourowcy oraz twórcy pracujący przy Storror Parkour Pro, zostali zaproszeni przez PC Gamera do programu Reality Check. Goście oceniali różne mechaniki poruszania się, które na przestrzeni lat pojawiły się w serii Assassin’s Creed, ale również będą miały swój udział w nadchodzącym Shadows. Wśród nich znajdziemy zarówno podstawową wspinaczkę i „balansowanie” na linie, ale też ekstremalne wydarzenia, jak np. zjazd po piramidzie czy skok wiary. Nie od dziś wiadomo, że Ubisoft bardzo chętnie czerpie z różnych styli oraz parkourowych ruchów i później przerabia wszystko, aby system prezentował się efektowniej, dając przy tym swobodę ruchu.

O ile duża część przedstawionych klipów była akceptowana przez gości, o tyle często zwracano uwagę, że niektóre triki znajdowały się na granicy realizmu. Najgłośniej skrytykowany został jednak urywek z Assassin’s Creed Shadows, w którym Yasuke podpierał się kolanem podczas wspinaczki. Benj oraz Toby podkreślali, że zawodowi biegacze unikają jak ognia nadwyrężania zarówno kolan, jak i łokci, zwracając uwagę podatność na kontuzje.

Wśród krytykowanych mechanik znalazły się również zjazdy po stromych powierzchniach, linach oraz wspinaczka z Assassin’s Creed Origins (tej grze oberwało się najmocniej), linka wspinaczkowa z Assassin’s Creed Syndicate, a także przechodzenie po linie w każdym przedstawionym przypadku. Wśród docenionych bądź zaakceptowanych przez parkourowców ruchów znajdziemy tzw. fierljeppen, czyli przeskok przy pomocy tyczki, podstawowe poruszanie się czy zjazd po linie (z wyjątkiem Origins).

Parkour był jednym z aspektów, które zdaniem Ubisoftu uległy sporym zmianom w Assassin’s Creed Shadows. Na początku tego roku zaprezentowano nawet urywek rozgrywki, który skupiał się na ruchu bohaterów. Assassin’s Creed Shadows zadebiutuje 20 marca na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S. Tytuł będzie dostępny także na Steam Decku.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów814

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze