33
11.06.2024, 10:00Lektura na 4 minuty

Dragon Age: The Veilguard – od 9 lat *COŚ* się szykuje!

Dzisiejszą prezentacją gameplayu Dragon Age: The Veilguard studio BioWare podejmie próbę spłaty długu, którego spłacić po prostu się nie da.

Listopad 2015. Mark Darrah (producent Dragon Age’a) wrzuca na Twittera enigmatyczne grafiki mieczy i sztandarów, przekonując, że *coś* się szykuje. Luty 2016. Darrah pyta na socialkach: „Czy zagralibyście w Dragon Age Tactics?”, czym uruchamia spekulacje, że *coś* się szykuje. Kwiecień 2017. Źródła znanego insidera donoszą, że *coś* się szykuje. 


Maj 2017 

Alexis Kennedy (scenarzysta Sunless Sea) w rozmowie z Eurogamerem przyznaje, że *coś* się szykuje, mało tego: że jest w to *coś* zaangażowany! Czerwiec 2017. Mike Laidlaw, dyrektor kreatywny cyklu Dragon Age stwierdza podczas podcastu, że *coś* się dzieje (czy tam szykuje). Październik 2017. Laidlaw dezerteruje, by pokierować ekipą Yellow Brick Games.

Styczeń 2018. Darrah przypomina, że *coś* się szykuje i że jest tego *czegoś* producentem wykonawczym. Maj 2018. Na blogu BioWare’u reżyser Casey Hudson twierdzi, że firma wydzieliła grupę, która „pracuje nad bardzo dragonage’owym” projektem, *coś* się więc szykuje. Czerwiec 2018. Podczas E3 Hudson nie wyklucza powrotu Dragon Age’a, ba, *coś* się w tym temacie szykuje! Listopad 2018. Na blogu studia pojawia się informacja, że „Dragon Age to dla BioWare niesamowicie ważna seria”, i że w związku z tym pokaże z niej *coś* na The Game Awards.

Dragon Age: The Veilguard
Dragon Age: The Veilguard

Grudzień 2018 

W toku TGA producent pokazuje teaser i promuje hashtag #TheDreadWolfRides, czym zdradza głównie tyle, że *coś* się szykuje. Styczeń 2019. BioWare szuka ludzi do pracy nad multiplayerem Dragon Age’a, który się szykuje. Październik 2019. Blake Jorgensen (Electronic Arts) przypomina, że szykuje się Dragon Age.

Sierpień 2020. Podczas Gamescomu sycimy oczy „trailerem zza kulis”, a na dokładkę dostajemy werbalne potwierdzenie, że *coś* się szykuje. Grudzień 2020. BioWare publikuje cinematic, z którego wynika, że *coś* się szykuje. (Tyle że – dowiadujemy się z innych źródeł – już bez Marka Darrah i Caseya Hudsona na pokładzie). 

Luty 2021. Kanadyjczycy obwieszczają, że szykowane przez nich *coś* będzie jednak pozbawione segmentów wieloosobowych. Czerwiec 2021. *Coś* ma być zaprezentowane podczas EA Play Live. Lipiec 2021. *Coś* nie zostaje zaprezentowane podczas EA Live. Autorzy przepraszają, publikując na otarcie łez nową grafikę koncepcyjną.


Listopad 2021 

Dyrektor kreatywny serii Matt Goldman porzuca projekt, zapewniając, że mimo wszystko *coś* się szykuje. Grudzień 2021. W Dzień Dragon Age’a BioWare przebąkuje, że *coś* się szykuje. Luty 2022. Studio przypomina, że *coś* się szykuje, i jest toto gotowe w pięćdziesięciu procentach. 

Czerwiec 2022. Okazuje się, że szykujące się *coś* ma podtytuł Dreadwolf (nie przetrwa on jednak dziejowej zawieruchy). Grudzień 2022. Kolejny Dzień Dragon Age’a, kolejna animowana zajawka (znany z Inkwizycji elf Solas dowodzi na niej, że *coś* się szykuje).

Luty 2023. Przecieki z wczesnej wersji *czegoś*. Grudzień 2023. Zespół produkcyjny dzieli się ze światem materiałami na temat świata nowego Dragon Age’a. Maj 2024. Dziennikarz Jeff Grubb plotkuje, iż *coś* się szykuje, a Electronic Arts jest z tego *czegoś* bardzo zadowolone. W tym samym miesiącu gigant potwierdza: *coś* się szykuje, a co – zobaczymy podczas Summer Game Festu. 


Czerwiec 2024 

Premiera zwiastuna i karty katalogowej gry Dragon Age: The Veilguard. 

Choć w *coś* zagramy jeszcze w tym roku, właściwie w *co* – nadal nie wiadomo. Udostępniony trailer wzbudził w społeczności konsternację, prowokując porównania do MMORPG, Fortnite’a, filmów Marvela i Saints Row. 

Czego byśmy jednak dziś nie zobaczyli, PR-owo nowe RPG BioWare’u przegrało już dawno temu. Z prostej przyczyny. *Coś* za długo czekaliśmy na jego prezentację.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3464

Obserwujących22

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze