Assassin’s Creed Shadows ze zróżnicowanym arsenałem broni. Ubisoft zaprezentował typy oręża oraz system ulepszeń

Już niedługo okaże się, czy pomysł Ubisoftu na Assassin’s Creed Shadows okazał się trafiony. Fani serii od lat domagali się odsłony umiejscowionej w feudalnej Japonii, jednak pierwsza prezentacja Shadows spotkała się ze sporymi kontrowersjami. Później nie było wcale lepiej – Ubisoft zapowiedział figurkę budzącą skojarzenia z wybuchem bomby atomowej w Nagasaki i… pomylił Polskę z Rosją. Mimo to dziennikarze mający okazję spędzić kilka godzin z najnowszym Assassin’s Creed wypowiadają się o nim umiarkowanie dobrze – miłośnicy cyklu o skrytobójcach powinni być zatem raczej zadowoleni, a każdy, kto narzekał wcześniej na Origins, Odyssey czy Valhallę, będzie najpewniej marudził także na Shadows.
Pewni mogliśmy być natomiast, że wraz ze zbliżającą się premierą otrzymamy coraz więcej materiałów prezentujących rozgrywkę – po 20-minutowym gameplayu skupiającym się na różnicach między Naoe a Yasuke oraz tajemniczej wyspie pełnej uroczych kotków przyszła więc pora na artykuł Ubisoftu poświęcony typom oręża. Trzeba przyznać, że będzie w czym wybierać. Jako skrytobójczyni sięgniemy po katanę, sztylet tanto, kusarigamę (japoński rodzaj sierpa z łańcuchem zwięczonym obciążnikiem) oraz shurikeny i noże kunai. Samuraj z kolei skorzysta z dłuższej katany, naginaty (broni drzewcowej przypominającej włócznię), maczugi kanabo, łuku oraz broni palnej (teppo).
{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/cbe1d14b-3657-4842-991d-fb2fb97073c1.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/87cc55c0-0478-4cc9-8533-61f158fe2c07.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/92ecc701-f02e-401d-be75-876aeddc70a7.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/898d4d3d-4942-4f99-aa9e-65e08aa2b0e5.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/9009b53b-3934-45f3-a312-c12c7987318f.jpeg”, „https://cdn.cdaction.pl/images/2025/03/18/d294ea4d-7272-4025-a32c-d4090be75759.jpeg”], „isStretched” => false}
Skuteczność każdej z broni zależeć będzie w dużej mierze od tego, w jakim stopniu opanowaliśmy dany rodzaj rynsztunku w drzewku umiejętności. Tradycyjnie będziemy mogli także ulepszać oręż, zwiększając jego poziom w kuźni oraz dodając doń dodatkowe bonusy. Mamy tu także pięciostopniowy system rzadkości przedmiotów przywodzący na myśl hack’n’slashe i looter shootery (zwykły, niezwykły, rzadki, epicki, legendarny). Ubisoft podkreśla ponadto, że Shadows da nam dużo swobody – nie będziemy musieli się zatem zbytnio przejmować tym, czy poszczególne elementy uzbrojenia współgrają ze sobą.
Assassin’s Creed Shadows ukaże się 20 marca 2025 roku na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S.