Reżyser Niera: Automaty martwi się o przyszłość twórców gier. Jego zdaniem sztuczna inteligencja zabierze ludziom pracę
Szał na sztuczną inteligencję opanował cały świat – na dobrą sprawę trudno jest odnaleźć dziedzinę życia, w której narzędzia AI nie ułatwiają ludzkiej pracy bądź całkowicie jej nie zastępują. W branży gier wideo, jak można się domyśleć, głosy odnoszące się do technologii są skrajnie sprzeczne. Po jednej stronie znajdują się ludzie tacy, jak Daniel Vavra – tłumaczący, że sztuczna inteligencja znacząco przyspieszy i ułatwi proces produkcyjny gier, dzięki czemu na rynku pojawi więcej różnorodnych dzieł.
Ten bardziej pesymistyczny obóz podnosi argumenty np. o odbieraniu miejsc pracy ludziom. Niedawno przeciwnicy AI zyskali nowego sojusznika w postaci reżysera Niera: Automaty, Yoko Taro. W rozmowie z redakcją Famitsu podzielił się swoimi obawami, które dotyczyły coraz szerszego wykorzystania narzędzi AI.
Moim zdaniem wszyscy twórcy gier stracą w przyszłości pracę z powodu rozwoju sztucznej inteligencji. Za 50 lat twórcy gier mogą być traktowani jak bardowie.
Nawiązanie do bardów raczej nie schlebia przyszłości twórców gier, którzy w tym kontekście traktowani będą raczej jak relikt przeszłości. Yoko Taro uważa, że znajdujemy się coraz bliżej punktu, w którym sztuczna inteligencja zacznie samodzielnie tworzyć historie na podstawie dziesiątek milionów przykładów, scenariuszy i opowiadań.
Myślę, że w końcu przejdziemy od etapu, w którym ludzie naśladują styl swoich ulubionych twórców, do ery pozwalającej im wygenerować swoje ulubione scenariusze bez najmniejszego wysiłku. Sztuczna inteligencja z łatwością ocenia preferencje użytkownika i z powodzeniem generuje całą sieć powiązań, które dana osoba będzie chciała przeczytać, a sama zdolność rekomendacji rozwija się z dnia na dzień coraz prężniej.
Sztuczna inteligencja jeszcze przez długi czas pozostanie kością niezgody wśród pracowników branży gier wideo. Szereg organizacji walczy o wypracowanie ogólnych i jednolitych ustaleń dla wykorzystania AI w przemyśle growym, jednak ze względu na obszar działalności gamedevu, różnice w regionalnym prawodawstwie czy samą niezgodność twórców gier w kontekście zakresu wykorzystania sztucznej inteligencji, może przyczynić się do fiaska tychże starań.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Reżyser Niera: Automaty martwi się o przyszłość twórców gier. Jego zdaniem sztuczna inteligencja zabierze ludziom pracę”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Literówka w tytule. Chochlik zjadł „ę”.
Dzięki, poprawione!
Za 50.lat wiekszosc z nas bedzie martwa, wiec takie pisanie to wymyslanie pierdół.
Poza tym jakbysmy mieli czekac az 50.lat na rozwoj AI to rownie dobrze mozna juz usmiercic ta technologie i isc pracowac nad czyms innym.
Jak AI nie dojdzie w IT do tego w ciagu 10 lat to bedzie oznaczac, ze to nie sztuczna inteligencja a zwykly skrypt tudziez program wyszukujacy i spajajacy dane.
Bardziej bym sie martwil czy nie zabraknie nam jedzenia, pradu i czystej wody niz jak sie AI rozwinie.
To sa przyszlosciowe branze, bo to jest niezbedne do zycia i blackout w x2 bogatszej od nas Hiszpanii udowadnia, ze problem jest realny i juz dzisiaj widoczny.
AI i cale IT bez pradu bedzie mniej warte niz dzialkowiec, ktory sadzi marchewkę na ogródku.