rek

Dragon’s Dogma 2 oficjalnie zapowiedziane, gra powstaje na RE Engine

Dragon’s Dogma 2 oficjalnie zapowiedziane, gra powstaje na RE Engine
"Sam Goldman"
Spełniły się marzenia fanów – Hideaki Itsuno zapowiedział powstanie Dragon's Dogma 2!

Dragon’s Dogma obchodzi w tym roku 10. urodziny. Z tej okazji Capcom opublikował nieco spóźnione (gra wyszła w maju) wideo, na którym zamiast życzeń, pojawiły się głównie wspominki. Hideaki Itsuna, dyrektor kreatywny tego projektu przez ponad 10 minut opowiadał o tym, co czyni tę nieco wyblakłą już markę wyjątkową.

Dopiero pod sam koniec materiału serca fanów miały okazję zabić nieco mocniej, bo nieoczekiwanie zapowiedziano Dragon’s Dogma 2. Co prawda obeszło się na razie bez konkretów – Itsuno zaprezentował koszulkę z logo gry i zapewnił, że jego zespół ciężko pracuje, by dostarczyć nam grę, przy której będziemy się dobrze bawić. Tylko tyle i aż tyle.

https://youtu.be/ORz9ArXP-Ww

Pierwsza odsłona spotkała się ze świetnym przyjęciem na całym świecie. Na Metacritic średnia opinii na wszystkie platformy oscyluje w okolicach 80/100, a dwa lata temu Netflix wypuścił siedmioodcinkowe anime, bazujące na tym tytule, które również zebrało przyzwoite oceny. Choć Itsuno już w 2013 roku otwarcie mówił, że myśli o opracowaniu Dragon’s Dogma 2, fani musieli czekać naprawdę długo – za co zresztą przeprosił przy okazji zapowiedzi.

Brak konkretów oznacza, że to niestety jeszcze nie koniec oczekiwania. Trudno zgadywać ile potrwa tworzenie gry, ale kto wie – być może tak, jak pierwsza odsłona konkurowała o uwagę graczy ze Skyrimem, tak kontynuacja stanie w szranki z The Elder Scrolls VI? Czas pokaże. Wysoce prawdopodobne, że Capcom nie będzie spieszył się z premierą; w przyszłym roku wydany zostanie Street Fighter 6 oraz remake Resident Evil 4. Ponadto gdzieś na horyzoncie majaczy tajemnicze sci-fi Pragmata, którego premiera również została przesunięta na 2023.

Niedługo po publikacji materiału na 10. urodziny Dragon’s Dogma, Capcom podzielił się interesującą wiadomością: kontynuacja powstaje przy użyciu RE Engine, czyli technologii opracowanej z myślą o Resident Evil 7 i napędzającej między innymi wszystkie odsłony tej serii, począwszy właśnie od „siódemki”:

https://twitter.com/DragonsDogma/status/1537561220558950402

Choć sam odbiłem się od Dragon’s Dogma kilkukrotnie, doceniam kunszt Itsuny i w pełni rozumiem fanów. A teraz im dłużej o tym myślę, tym bardziej rozumiem to, że Capcom zdecydował się na urodzinowy materiał wspominający różne aspekty pierwszej części. Może powinienem spróbować skopać smoczy tyłek jeszcze raz?

15 odpowiedzi do “Dragon’s Dogma 2 oficjalnie zapowiedziane, gra powstaje na RE Engine”

  1. Czy mogłem przeczytać lepszą wiadomość z samego rana? Prawdopodobnie nie. Boże, nareszcie! To teraz jeszcze ze 3-4 lata i fani Elden „10/10” Ring będą mogli zobaczyć jak wyglądają, dla odmiany, DOBRZE zrealizowane walki z bossami. Tak, wiem, nie mogłem się powstrzymać. 🙂

    • Lol, nie. Grałem ostatnio, tak jak lubię w to grać do pokonania smoka tak w endgame jest tak duży skok poziomu trudności ze mnie odbija jak piłkę. System walki jest nudny. Wiem co mniej więcej chcieli osiągnąć, ale dużo im brakowało do tego czegoś fajnego. Fajna gra ale nie epicka…

    • @gamingman21
      Zgaduję, że grasz jako Magick Archer? A może Warrior? Nah, MA nudniejszy 😉

    • Śmiem twierdzić, że nawet najbanalniejsze starcie w DD jest i tak ciekawsze od soulsowego cięcia bossa po kostkach aż padnie, ale to tylko moje zdanie.

    • MagickStalker 17 czerwca 2022 o 10:52

      „Śmiem twierdzić, że nawet najbanalniejsze starcie w DD jest i tak ciekawsze od soulsowego cięcia bossa po kostkach aż padnie, ale to tylko moje zdanie.”

      Nie, ale ER jest po prostu słabe XD

    • @Shaddon
      Hmm. Dziwnym trafem jedno z moich najnudniejszych starć, w Dragon’s Dogma Dark Arisen, to właśnie cięcie bossa po kostkach, aż padnie (na kolana 😉
      https://youtu.be/058L3UBoQoc

    • Grałem wszystkimi klasami. Grałem dawno temu na ps3 jeszcze, i parę miesięcy temu kupiłem na ps4 w promocji. Do przejścia na raz może dwa ta gra jest, jest fajna ale to nie taka kultowa produkcja jak co niektórzy mówią…

    • ZADYMEK

      też sądze ze Elden Ring to taki średniak… ale wiesz ludzie dawali 10/10 wysrywowi zwanemu SEKIRO.. a 80% z nich nawet nie przeszlo 1 bossa w grze wedlug ankiety steama.

      Gracze to debile.

    • @K41M
      Ja o Elden Ring nic nie mówiłem.

  2. Teraz pytanie, czy to będzie Steam exclusive…

  3. Robią to na RE Engine? Ciekawe jak im to wyjdzie, bo ten silnik wyraźnie nie radzi sobie z dużymi otwartymi obszarami.

  4. Siekiera otwiera szampana!

  5. Dragon’s Dogma 2 kto by pomyślał teraz niech jeszcze Dino Crisis zapowiedzą, wtedy będzie można powiedzieć że Capcom wrócił na właściwy tor wydawniczy gier.

    • Nie przesadzaj, Capcom utrzymuje się na fali mniej więcej od premiery RE7, nawet jeśli Village to, moim zdaniem, przehajpowany, nudny średniak. Strzelam, że po premierze rimejku RE4 wezmą się właśnie za odświeżanie Dino Crisis.

Dodaj komentarz