rek

PlayStation VR 2 bez kompatybilności wstecznej. Sony zaskakuje

PlayStation VR 2 bez kompatybilności wstecznej. Sony zaskakuje
Sony pragnie, aby doświadczenie PlayStation VR 2 było naprawdę next-genowe, więc nie kontynuuje prac nad możliwością uruchamiania gier z PS VR.

Dziwne wieści od Sony. Jeszcze niedawno o PlayStation VR 2 można było przeczytać same dobre rzeczy. Od oficjalnej zapowiedzi, poprzez obiecywane gry – w tym Reisdent Evil Village – do bardzo udanych pierwszych pokazów.

Podczas rutynowego 439. odcinka oficjalnego podcastu PlayStation starszy wicedyrektor działu ds. doświadczeń platformowych Hideaki Nishino nieoczekiwanie wypowiedział się na temat kompatybilności wstecznej PlayStation VR 2. Nie będzie jej. Dlaczego?

Gry na PS VR nie są kompatybilne z PS VR 2, ponieważ zaprojektowaliśmy nasze najnowsze urządzenie tak, aby pozwalało użytkownikom przeżyć prawdziwie next-genowe doświadczenia w wirtualnej rzeczywistości.

Nadmienił także, że argumentem za takim krokiem jest np. inny projekt kontrolerów niż w pierwowzorze czy dodana funkcja śledzenia oczu. Tym, o czym nie wspomniał, a co nasuwa się samo na myśl, może być problem ze skomplikowaną lub przestarzałą architekturą urządzenia – podobnie jak w przypadku PlayStation 3.

Oświadczenie niesie za sobą dość znaczące konsekwencje. W przypadku posiadania większej biblioteki gier i chęci powrotu do nich nie można sprzedać starych gogli. Trzeba trzymać dwa urządzenia w domu naraz.

Co więcej, nowi użytkownicy PS VR 2 nie dostaną szansy na uruchomienie produkcji typu… kurczę, czy można tu już użyć słowa „vintage”?… dopóki twórcy nie wypuszczą remasterów, remake’ów lub bezpłatnych aktualizacji.

Przypomnijmy, że ostatnio w podobny sposób dowiedzieliśmy się o herosach drugiego Overwatcha schowanych za przepustką sezonową. Tutaj informacja pochodzi z tweeta odpowiadającego na wyciek.

3 odpowiedzi do “PlayStation VR 2 bez kompatybilności wstecznej. Sony zaskakuje”

  1. Chyba już wcześniej wspominali, że gry z PSVR1 będą działać tylko z PSVR1, więc ta informacja, to bardzie „potwierdzenie” niż „zaskoczenie”

  2. ClumsyFlipper4 16 września 2022 o 20:41

    Też mi zaskoczenie – przecież to $ony… „inny projekt kontrolerów niż w pierwowzorze czy dodana funkcja śledzenia oczu” no tym to mnie kupił! Ehhh argumentów nawet im się nie chciało wymyślić czemu:
    -są leniami
    -chcą doić 2x za tą samą grę
    -wybierz oba

  3. Akurat dzisiaj oglądałem na kanale CDA jak Spikain mówił że Sony nie jest zbyt prokonsumenckie, a tu proszę, Sony nawet nie próbuje zaprzeczać 🙃

Dodaj komentarz