Microsoft potwierdził, że Game Pass obniża sprzedaż gier

W dokumencie Competition and Markets Authority (CMA), czyli brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencji i Rynków, można znaleźć informację na temat obniżonej sprzedaży gier w ciągu dwunastu miesięcy od dodania ich do usługi Game Pass. Raport opublikowany przez CMA ma związek z przejęciem Activision Blizzard przez Microsoft.
Wiele osób się tego domyślało, lecz możliwość przeczytania oficjalnego potwierdzenia ze strony Microsoftu, że sprzedaż gier może spaść ze względu na umieszczenie ich w Game Passie, to coś intrygującego. Korporacja przedstawiła procentową wartość takiego spadku, jednak w upublicznionej wersji dokumentu została ona wycięta. Dla tych najbardziej zainteresowanych osób warto zaznaczyć, że chodzi m.in. o zdanie ze strony 58.
Jak zauważył serwis GamesIndustry.biz, tego typu wnioski o spadku sprzedaży gier umieszczonych w Game Passie mogą być sprzeczne z wypowiedziami Phila Spencera z przeszłości. Konkretniej mówiąc chodzi o 2018 rok i stwierdzenie szefa Xboksa, że dodanie takiej gry jak np. Forza Horizon 4 do Game Passa przekłada się na zwiększenie jej sprzedaży. Ma się do tego przyczyniać choćby fakt, że więcej ludzi pojawia się w danym tytule, a to przyciąga kolejnych klientów, bo ludzie szukają takich gier, w które grają inni.
Co ciekawe, w raporcie zapewnionym przez CMA znalazła się również wzmianka o tym, że Activision nie spoglądało przychylnym okiem na możliwość umieszczania swoich gier w usługach subskrypcyjnych z dużą biblioteką produkcji. Chodzi tu o wszystkie platformy, a niechęć miała być motywowana potencjalną kanibalizacją tradycyjnej sprzedaży B2P, czyli buy-to-play. Było to szczególnie zniechęcające w zakresie świeżych premier.
Na koniec przypominamy, że Microsoft wyczekiwał kolejnych problemów z przejęciem Activision Blizzard, a my pisaliśmy o tym, że CMA dostrzegło w fuzji Microsoftu i Activision Blizzard zagrożenie dla swoich graczy. Zaznaczaliśmy również kwestię ewentualnego pozostania Bobbiego Koticka na swoim stanowisku, w przypadku gdy fuzja firm nie dojdzie do skutku.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Microsoft potwierdził, że Game Pass obniża sprzedaż gier”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Brawo, odkryli Amerykę 👏
A ja pójdę nawet o krok dalej! Mam taką śmiałą tezę, że darmowe rozdawnictwo gier także zmniejsza ich sprzedaż.
Microsoft zarżnie rynek gier, będzie jak na komórkach – w większości darmowe popierdółki z mikrotransakcjami, normalnych gier tam praktycznie już nie ma. Game Pass spowoduje też to, że będzie coraz więcej małych gier bo są tanie, a przez GP się nie sprzedają, więc ma co za dużo inwestować. Microsoft w końcu sam oduczy swoich klientów kupowania gier, co będzie miało negatywny wpływ na zewnętrznych wydawców, bo jak nie wrzucą gry do Game Passa to nie zarobią, a jak wrzucą to zarobią mało i gra przyniesie straty. Więc gra będzie okrajana byle była tania w produkcji. Przewiduję, że może być tak, że w końcu w Game Passie będzie coś jak shareware. Dostaniesz pierwszy rozdział, a resztę kupisz w DLC. Będziesz płacić i za Game Passa i za grę, będzie jeszcze gorzej niż teraz. Jest oczywiście dobry Pentiment, ale same Pentimenty graczom nie wystarczą.