Kontroler PlayStation Access na zdjęciach. Mnogość opcji dla osób z niepełnosprawnościami

PlayStation Access to kolejna odpowiedź branży na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Niestety dopiero od kilku lat ta kwestia jest poważnie traktowana w kontekście większej ilości gier, a wielu producentów wciąż nie pozwala nawet zmienić rozmiaru czcionki napisów.
Sony nie należy do tej grupy; wręcz przeciwnie, ich ostatnie gry AAA dostają nawet osobne zwiastuny omawiające mnogość dostępnych ustawień dostępności. W katalogu korporacji brakowało tylko jednego: pada na wzór doskonałego Xbox Adaptive Controller. 5 lat po dokonaniach konkurencji ma się to w końcu zmienić.

Project Leonardo = PlayStation Access
Znany wcześniej jako „Project Leonardo”, PlayStation Access to przypominający żółwia pad dla osób z niepełnosprawnościami. Główny nacisk położony jest na jego modułowość oraz bardzo wysoki stopień personalizacji. Jak możemy przeczytać na oficjalnym blogu PlayStation, każdy pad zawiera nakładki na przyciski o wielu kształtach i szerokościach – pomysł zbliżony do nowszych akcesoriów Microsoftu. Dzięki temu osoby o różnych rozmiarach i koordynacji rąk będą mogły dostosować guziki do swoich potrzeb. Kontroler można bez problemu przykręcić do statywu, obracać oraz podłączyć za pomocą aż 4 portów AUX – standardu używanego przy produkcji akcesoriów komputerowych dla osób z niepełnosprawnościami.
{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„/wp-content/uploads/2023/05/20/fe3c314b-2170-40b2-baf5-28846ed20305.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/67bc137b-edd5-4f26-82fc-6b5725bf8bc6.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/7e53d461-93e0-4fb6-9f63-81535b645476.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/4ffb13e0-9f6a-4d18-9104-304575494de5.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/3232748f-ea88-4bb4-8e05-3300c86358df.jpeg”], „isStretched” => false}
Pokazano także po raz pierwszy interfejs. Jak można się domyślić, pozwoli on na dowolne przypisywanie klawiszy, tworzenie profili – również po gatunku gry! – czy łączenie ze standardowym DualSense. Będzie można także dostosować „martwą strefę”. Mamy tylko nadzieję, że cienki i minimalistyczny styl menu da się zamienić na coś o większym kontraście w przypadku problemów ze wzrokiem.
{„alt” => „”, „caption” => „”, „imageUrls” => [„/wp-content/uploads/2023/05/20/add5d9bc-29a7-4b67-9a7b-3cd04775f90c.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/f4fd372e-0fea-4844-b3f9-909cb732cb5a.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/eff9db64-8c1a-49e5-97c1-76cf39baf2a4.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/1832216b-b577-4893-9acc-bb6c836e4797.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/82ff010f-b993-46fc-bca8-030380a6ea09.jpeg”, „/wp-content/uploads/2023/05/20/22521379-8b31-47a6-91c9-db301a5d171b.jpeg”], „isStretched” => false}
Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o specyfice grania z niepełnosprawnościami, nieodłącznie polecamy opublikowany na naszej stronie tekst Papkina na ten temat.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Kontroler PlayStation Access na zdjęciach. Mnogość opcji dla osób z niepełnosprawnościami”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ciągle ni słowa o najważniejszym: cenie. To dobrze nie wróży.
A to ciekawe