Phil Spencer udzielił wymijającej odpowiedzi na temat zamkniętych studiów

Phil Spencer udzielił wymijającej odpowiedzi na temat zamkniętych studiów
Dziennikarz IGN zadał niewygodne pytanie, ale Spencerowi udało się… wybrnąć?

Jesteśmy po wielkim Xbox Games Showcase, które, zdaniem wielu widzów, uratowało tegoroczny Summer Game Fest. Zobaczyliśmy tam pierwsze zwiastuny nowego Dragon Age’a czy Dooma, ale nie mogło oczywiście zabraknąć pytania dziennikarza IGN do Phila Spencera o niedawne zamknięcie Tango Gameworks czy Arkane Austin.

https://www.youtube.com/watch?v=IIpMhthwnto

Z szefem Xboksa rozmawiał Ryan McCaffrey. W odpowiedzi na jego pytanie Phil obdarzył nas typową korporacyjną gadką, z której nie wynika zupełnie nic. 

Zamknięcie jakiegokolwiek studia jest trudne… Teraz jest czas, aby skupić się na zespole i indywidualnościach, bo to dla nich trudny czas. Będę powtarzać w kółko, że podjąłem trudną decyzję, aby biznes mógł przetrwać. 

No, czyli myślami jesteśmy z nimi, wspieramy ich, ple, ple, ple, wszyscy to słyszeliśmy. W sumie to nie powinno dziwić – człowiek tak dobrze wyćwiczony w PR-owej nowomowie ma przygotowane odpowiedzi na takie pytania ze sporym wyprzedzeniem. Ale trzeba oddać mu to, co królewskie, bo Xbox Games Showcase naprawdę był na wysokim poziomie. 

6 odpowiedzi do “Phil Spencer udzielił wymijającej odpowiedzi na temat zamkniętych studiów”

  1. ” Będę powtarzać w kółko, że podjąłem trudną decyzję, aby biznes mógł przetrwać.” Przepraszam, co? Gdy wydajesz tak niewyobrażalnie wielkie pieniądze na przejęcia, to nie masz prawa twierdzić, że twoja firma nie przetrwa, jeśli natychmiast nie zacznie zwalniać. Phil Spencer nie tylko nie wybrnął z pytania, ale wręcz jeszcze bardziej się pogrążył. Chłop jest do usunięcia ze stanowiska, tyle. Jeśli zaś chodzi o konferencję Xboksa, to nie sposób nie było wypaść źle na tle beznadziejnego piątkowego pokazu, zwłaszcza, że Microsoft zaprezentował kilka głośnych nadchodzących tytułów konkurencji. Poza Fable „Zieloni” nie mają w portfolio zapowiedzianych gier nic, co zapowiadałoby się jakoś szczególnie dobrze, moim zdaniem, oczywiście.

    • Oglądałeś to? Gears of War, Stalker 2, Doom, Avowed, Age of Mythology, Indiana Jones po tym pokazie nawet mnie zainteresował…

    • Stalker super, tyle, że to nie jest gra Microsoftu, ani nawet gra na wyłączność (inną niż czasowa) Xboksa. I gdyby tego Stalkera tam nie było, to odjąłbym oczko od ogólnej oceny pokazu, bo zdążyły mnie znużyć te przydługawe prezentacje dodatków do gier online. Co do reszty wymienionych przez ciebie tytułów, to nie zrobiły na mnie wrażenia, a na pewno mniejsze, niż np. Clair Obscur: Expedition 33. Tytuł gry do zmiany, bo on jej nie sprzeda, ale sama w sobie zapowiada się fantastycznie. Zawiodłem się natomiast na South of Midnight. Produkcja wygląda świetnie… do momentu, aż główna bohaterka sięga po broń. Ten system walki wygląda naprawdę, ale to naprawdę źle.

    • Widać kwestia gustu. Powrót do korzeni w GoW widzę bardzo pozytywnie. Doom wygląda jeszcze lepiej niż Eternal, a myślałem, że po nim nic lepszego nie zrobią. Tytuły studiów zewnętrznych wyglądają świetnie, a do tego laduja day1 w gamepass. Dla mnie bomba, za grosze będą świetne tytuły. Jakby nie patrzeć najbliższe 2 lata wyglądają bardzo interesująco, oby tylko jakością dowiezli.

    • No właśnie z tą jakością to do tej pory było u Microsoftu raczej średnio, ale trzymam kciuki. I tylko State of Decay 3 mi szkoda, bo brak nawet przybliżonej daty premiery poniekąd potwierdza plotki, że projekt znajduje się w deweloperskim piekle.

    • Nie tylko u MS są problemy z jakością. Wejście gier do mainstreamu przyniosło sporo dobrego, ale też proporcjonalnie dużo złego. I studia, które kiedyś słynęły z genialnych produkcji (blizzardowi nie wybacze w3 reforged), teraz zmieniły się w fabryki, które mają podnosić słupki rentowności. Diablo 4 było tragiczne na premierę, sezon 4 jest dobry, ale na konsoli trzeba kupić grę za 350zl i abonament żeby grac… no sorry, ale nie tedy droga. Dlatego obawiam sie o jakość gier i mnogość wymyslow dot. dodatkowej monetyzacji. Na szczęście jestem w tak komfortowej sytuacji, że mam do ogrania tak dużo gier w kolejce, że nowości które wychodzą sprawdzam z dużym opóźnieniem, dzięki czemu instaluje grę spatchowana i często po niższej cenie 🙃

Dodaj komentarz