11
16.02.2022, 07:45Lektura na 2 minuty

Netflix zekranizuje BioShocka

W projekcie biorą udział studio 2K Games i współtwórcy „Lego: Przygody" z Vertigo Entertainment.


Kuba „Herbarius” Chudzik

BioShock niezaprzeczalnie jest serią kultową, nawet jeśli w ostatnich latach odrobinę zakurzoną. FPS-y 2K Games zrewolucjonizowały sposób opowiadania historii w grach, łącząc elementy horroru z dynamiczną akcją. Jej unikalny setting upadłych utopii, takich jak podwodne miasto Rapture czy latająca teokracja Columbia, pozwalał na poruszenie ważnych społecznych i egzystencjalnych problemów. Gracze na całym świecie pokochali markę – według szacunków cykl sprzedał się do dziś w 39 milionach kopii.

Od dawna czuliśmy, że wyjątkowa tematyka tytułów stanowi niezwykle atrakcyjny materiał na ekranizację. Jak się okazało, Netflix jest podobnego zdania – korporacja ogłosiła na swoim Twitterze rozpoczęcie prac nad filmową adaptacją serii. 

Obraz wyprodukują 2K Games, developerzy oryginalnych gier, a także znane m.in. z filmu „Lego: Przygoda” przedsiębiorstwo Vertigo Entertainment. Wraz z amerykańskim gigantem streamingowym nad całością ma czuwać Take-Two Interactive, właściciel prawa do BioShocka.

Już wcześniej miały miejsce liczne próby zekranizowania serii. Najbardziej znanej podjęła się wytwórnia Universal, a za kamerą miał stanąć Gore Verbinski, reżyser oryginalnej trylogii Piratów z Karaibów. Projekt został jednak anulowany w 2008 roku z powodu sporów dotyczących budżetu i kategorii wiekowej. Podobnie bezowocne okazały się późniejsze działania Verbinskiego, zakładające współpracę ze scenarzystą Johnem Loganem – ten pomysł porzucono pięć lat później. 

Martwa natomiast nie jest sama seria – 2K Games już od prawie czterech lat przygotowuje kolejną część BioShocka. Zeszłoroczne informacje wskazują na to, iż produkcja będzie osadzona w otwartym świecie

Ponieważ komunikat Netflixa jest bardzo lakoniczny, nie poznaliśmy szczegółów na temat samej formuły ekranizacji, jej obsady aktorskiej i daty premiery. Pozostaje więc jedynie uzbroić się w cierpliwość i liczyć na to, że kultowe gry wreszcie doczekają się godnej adaptacji. 


Czytaj dalej

Redaktor
Kuba „Herbarius” Chudzik

Howdy pardner! Kocham wszelkiego rodzaju gry indie, a moim ulubionym tytułem wszech czasów jest Hollow Knight. Poza grami amatorsko pasjonuję się astronomią i paleontologią, oprócz tego pozostaję miłośnikiem orangutanów i gibonów.

Profil
Wpisów138

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze