PS VR radzi sobie lepiej, niż Sony zakładało
I zostawia konkurencję daleko w tyle.
Od październikowej premiery gogli (które tak przepięknie odpakował dla Was Allor) zdążyliśmy się oswoić z rzeczywistością wirtualną i zaliczyć sporo tytułów robiących z niej całkiem niezły użytek (Rez Infinite, Eagle Flight, Batman: Arkham VR). A choć, jak donoszą analitycy, Sony przegrało rywalizację z Samsungiem, japońscy księgowi chyba nie mają powodów do obaw.
Andrew House z Sony zdradził dziennikarzom the New York Timesa, że do 19 lutego sprzedało się 916 tys. egzemplarzy urządzenia (wewnętrzne prognozy firmy mówiły o milionie sztuk do połowy kwietnia). Przedstawiciel firmy pochwalił przy okazji Resident Evil VII, dzięki któremu średnia liczba godzin spędzana przez użytkowników z goglami uległa ponoć podwojeniu (co wcale nie dziwi, jesli weźmie się pod uwagę odsetek graczy, jaki zdecydował się uruchomić nową odsłonę RE w rzeczywistości wirtualnej).
Dziennikarze New York Timesa zwracają uwagę, że konkurencja pozostała daleko w tyle. Według badaczy SuperData Oculus Rift trafił do 243 tys. ludzi, a HTC Vive znalazło 420 tys. nabywców.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.