129
20.03.2017, 10:05Lektura na 2 minuty

Mass Effect: Andromeda – "Nowa nadzieja" BioWare´u zbiera pierwsze oceny

Krytycy przyjęli Andromedę dość chłodno. 


Mateusz Witczak

Trudno bowiem podejrzewać, by metakrytykowa średnia (gdy piszę te słowa – 75% w przypadku PS4 i PC, 77% na XBO) ukontentowała duet BioWare & Electronic Arts.

Wachlarz ocen jest zrestą dość szeroki:

God is a Geek – 8,5/10
Game Informer – 8/10
RPG Fan – 78%
GameRevolution – 3,5/5
Hardcore Gamer – 3,5/5
USgamer – 3/5
Metro Game Central – 6/10
GameSpot – 6/10

Joe Juba z Game Informera wystawił grze wysoką ósemkę, choć – jak twierdzi – sporo problemów powstrzymuje grę przed zrealizowaniem swojego potencjału. Andromeda niezbyt sobie radzi z prezentacją głównego łotra (który ponoć pojawia się na ekranie raptem przez chwilę), recenzentowi spodobała się natomiast otwartość świata oraz kompleksowe misje lojalnościowe. Obrywa się natomiast animacjom i modelom postaci (wysiłki animatorów wyśmiał pod tym adresem kolega redaktor Cross).


Kiedy wyprawia się w swoją własną podróż (bez porównań do sagi Sheparda), Mass Effect: Andromeda jest przyjemny, a jego istotne elementy sprawdzają się dobrze. Narracja nie jest zdumiewająca, ale potrafi zaangażować. Walka okazuje się zajmująca niezależnie od tego, czy grasz w singla, czy w multi. Załoga nie należy do moich uluionych, ale polubiłem towarzyszy i zdarzają im się dobre momenty. 


Redaktor serwisu GameRevolution jest mniej entuzjastyczny (3,5/5). Krytyk chwali wizualia, historię i interesującą obsadę. Entuzjastycznie odnosi się także do bardziej zręcznościowego systemu walki. Gani powtarzalną mechanikę skanowania planet oraz masę bugów i niedoskonałości w rodzaju dziwacznych animacji twarzy.


Bawiłem się dobrze. Galaktyka, którą eksplorowałem, była pełna życia, a walka okazała się niesamowicie satysfakcjonująca. Rozmaite problemy z ważnymi mechanikami w rodzaju skanera i sporo problemów technicznym zapobiegły jednak nadmiernej ekscytacji. 


Wyjątkowo ostry był Scott Butterworth  z GameSpotu (6/10). W jego tekście Andromeda zbiera razy za "puste, drewniane postacie i dialogi", nieznaczące decyzje, natłok questów kurierskich i (już tradycyjnie) problemy techniczne. Zdaniem recenzenta nowy tytuł ratują system walki oraz piękno światów, które eksplorujemy.


Pod wieloma względami Andromeda wydaje się wizją zrealizowaną tylko w połowie. Gra ma w sobie odurzającą ilość contentu, ale jego jakość bywa bardzo różna. Światy i walka błyszczą, ale scenariusz i misje – nie  (...) Andromeda nie radzi sobie ze zniuansowaną polityką, moralnością i opowiadaniem historii równie dobrze jak jej poprzedniczki.


Naszą (wyjątkowo obszerną) recenzję przeczytacie w CDA 05/2017, w którym nad Andromedą pochyli się Smuggler, największy fan serii w redakcji.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze