7
6.05.2017, 12:35Lektura na 2 minuty

PlayerUnknown´s Battlegrounds: Imponujące wyniki, plany podboju konsol

Symboliczna rozgrywka, spadki płynności każące zredefiniować termin "kiepska optymalizacja", l...a...g...i, animacje na poziomie projektu studenckiego, wyzuta z jakiegokolwiek charakteru oprawa, wadliwy system kolizji, model zniszczeń funkcjonujący na zasadzie "wszystko albo nic"... 


Mateusz Witczak

...udźwiękowienie składające się z zarejestrowanych komórkowym mikrofonem strzałów z kapiszonów, tak wiele "bóguw", że słowo "bug" wypada mi tu napisać z błędami... a mimo to tytuł sprzedał się w 2 mln egzemplarzy (w nieco ponad miesiąc!) i zyskuje apetyt na kolejne rynki.

O PlayerUnknown's Battlegrounds, najnowszym z twitchowych fenomenów, możecie przeczytać szerzej w CDA 06/2017. W skrócie jednak: gracz (wraz z ok. setką innych) zostaje zrzucony na sporych rozmiarów wyspę, na której odbywa się coś w stylu Igrzysk Śmierci. Wszyscy poszukują poukrywanej w domostwach broni i złapawszy za shotguny, klamki i karabiny, zaczynają polować na konkurentów. 

Oczywiście nowa gra Brendana Greene'a (funkcjonującego pod pseudonimem PlayerUnknown) nie była pierwsza, bo wcześniej bliźniaczą wręcz formułę oferowały mod, jaki Green stworzył na okoliczność Army 3, oraz hiperpopularny H1Z1: King of the Kill od autorów drugiego Planetside'a. PlayerUnknown's Battlegrounds przez wzgląd na oszałamiającą dynamikę sprzedaży jest jednak tytułem szczególnie wartym odnotowania.

W wywiadzie, jakiego Greene udzielił serwisowi Business Insider, projektant chwali się sukcesami: dwoma milionami sprzedanych kopii, 60 milionami dolarów, jakie wygenerował jego wczesnodostępny projekt, tytułem trzeciej najchętniej streamowanej gry na Twitchu (obecnie wyprzedzają ją jedynie League of Legends i Hearthstone) i trzeciej najchętniej ogrywanej gry na Steamie (ustępuje tylko Docie 2 i CS:GO).

Co jeszcze ciekawsze, developer zapowiedział konwersję gry na współczesne konsole. Pierwszeństwo otrzyma Xbox One, gdyż zespół "nie ma czasu, by zająć się dwoma portami naraz".


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze