Mass Effect: Andromeda nie dostanie singlowych DLC
Najnowszy Mass Effect zerwie tym samym z wieloletnią tradycją cyklu.
Nie żebyśmy naiwnie wyczekiwali fabularnych dodatków, wszak już w połowie maja dziennikarze Kotaku dotarli do informacji, zgodnie z którymi montrealski oddział rolplejowego giganta nie ma w planach kontynuowania serii. Co więcej, jego pracownicy rozpierzchli się po innych studiach Elektroników (część wspomoże EA Motive w stworzeniu drugiego Battlefronta, część dłubie nad pokazanym podczas E3 Anthemem). A ci, którzy zostali na pokładzie, mają się zajmować łataniem multiplayera (i okazjonalnym wrzucaniem doń nowej zawartości). Oficjalnie wydawca "zastanawia się, co dalej zrobić z marką”.
Tyle tylko, że na Facebooku wezbrała fala plotek na temat "skasowania" singlowych dodatków do Andromedy, które ponoć znajdowały się w produkcji i nad którymi miało czuwać Sinclair Networks... o której to firmie, jak się szybko okazało, nie słyszał nawet producent cyklu.
Never heard of Sinclair Networks. Ever.
— Michael Gamble (@GambleMike) June 29, 2017
Sprawie przyjrzał się Jason Schreier z Kotaku. Zbadawszy wątek u trzech źródeł "zbliżonych do BioWare" (aczkolwiek proszących o zachowanie anonimowości), dziennikarz stwierdził, że choć poprzednie gry z cyklu każdorazowo otrzymywały bonusowe minikampanie, z Andromedą będzie inaczej. Duet EA & BioWare nie ma bowiem planów na fabularne DLC.
Schreier nie uzyskał oficjalnego potwierdzenia tej wiadomości, ale sztuka ta udała się dziennikarzom GameSpotu. Jak czytamy w amerykańskim serwisie, EA nie zdecydowało się podzielić żadnymi szczegółami na temat DLC, przyznało jednak, że:
Pracowaliśmy z Sinclair Networks i nie mieli oni nic wspólnego z produkcją Mass Effecta: Andromedy.
Cóż, pozostaje liczyć na to, że plamę na honorze zmaże Anthem. Ujawniony podczas E3 gameplay prezentuje się całkiem obiecująco (choć nie da się ukryć, że mocno wonieje zarówno Andromedą, jak i Destiny).
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.