Pokémon Go Fest: Niantic przeprasza
I słusznie, bo na pierwszym zlocie fanów mobilki ta była niegrywalna.
Słowem wyjaśnienia: dwa dni temu w chicagowskim Grant Park odbył się Pokémon Go Fest, impreza skupiająca miłośników produkcji Niantica. Organizatorzy mogą świętować sukces frekwencyjny (szacunki mówią o 20 tys. odwiedzających), ale równocześnie są zmuszeni lizać wizerunkowe rany po poważnej wpadce.
Otóż Pokémon Go było dla wielu uczestników spędu... zwyczajnie niegrywalne. Jak twierdzi Andrew Reiner z Game Informera, tuż po otwarciu bramek na terenie festiwalu rzadko kiedy dało się natknąć na Pokéstopy, a gracze mieli odczuwalne problemy z zalogowaniem się do gry i ciągle padającymi serwerami. Trudności napotykali nawet przedstawiciele prasy, którzy korzystali przecież ze specjalnej sieci.
Dodajmy, że impreza była biletowana i ściągnęła graczy z całych Stanów. Nie dziwi więc, że na Twitterze i Facebooku pojawiło się sporo krytyki, gdy zaś na scenie stanął John Hanke, szef Niantica, przywitało go buczenie i okrzyki "Nie możemy grać".
Chanting 'WE CAN'T PLAY!' #PoKemonGoFest pic.twitter.com/NBGjhINfc4
— Maria MsDBZbabe (@MsDBZbabe) July 22, 2017
Prezes starał się uspokoić sytuację mówiąc ze sceny:
Wiem, że niektórzy z was mają problemy z zalogowaniem się i chcę, byście wiedzieli, że pracujemy z przedsiębiorstwami telekomunikacyjnymi — AT&T, Sprintem, Verizonem – starając się to naprawić.
Uaktywnił się także oficjalny Twitter gry.
Trainers, we’re aware of server and connectivity issues impacting #PokemonGOFest and are working as quickly as possible to address them.
— Pokémon GO (@PokemonGoApp) July 22, 2017
Po kilku godzinach problemy z logowaniem udało się rozwiązać, przy okazji zwiększając zasięg, w jakim występowały rzadkie Pokémony.
Z pozostałych wieści: całkiem niedawno informowaliśmy Was, że tytuł wciąż ogrywa 28,5 mln Amerykanów, a dzięki jego nadzwyczajnemu sukcesowi dochody Pokémon Company wzrosły aż 26-krotnie. Więcej o tym, jak na rok od premiery przedstawia się sytuacja Pokémon GO pisaliśmy w tym miejscu.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.