10
25.07.2017, 11:38Lektura na 1 minutę

Playerunknown´s Battlegrounds trafiło do naprawdę wielu graczy

Czarny koń tegorocznego wyścigu nie przestaje zadziwiać!


Mateusz Witczak

Pod koniec czerwca informowaliśmy, że gra Brendana Greene'a dobiła do czterech milionów sprzedanych egzemplarzy. Jeśli wierzyć SteamSpy'owi (który nie zawsze jest dobrym źródłem, ale w przypadku Playerunknown's Battlegrounds jego statystyki dotychczas zbiegały się z tym, co komunikowali nam developerzy), shooter typu battle royale sprzedał się w ciągu miesiąca w dodatkowym milionie kopii i w efekcie skusił łącznie 5,2 mln graczy.

Przypomnijmy, że gra ukazała się dotychczas wyłącznie na pecetach (aczkolwiek podczas E3 dowiedzieliśmy się, że zmierza również na XBO). W dodatku jest to tytuł wczesnodostępny i sprzedawany raptem od marca.

To niejedyny spektakularny sukces PUB. Gdy piszę te słowa, gra jest drugą najczęściej streamowaną grą na Twitchu, całkiem niedawno dowiedzieliśmy się też, że w produkcję Bluehole bawi się jednocześnie (za pośrednictwem Steama) więcej ludzi niż w GTA V (do przeskoczenia są jeszcze Fallout 4, CS:GO i Dota 2).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze