PS VR: Nowe wyniki sprzedaży rozczarowują [WIDEO]
VR-owa rewolucja stała się faktem! Tyle że nie ma komu nieść jej sztandaru.
W piątek minął dokładnie rok od rynkowego debiutu PlayStation VR, co Sony postanowiło uczcić materiałem, w którym pokazano kilka korzystających z technologii tytułów (tych już po premierze i tych dopiero nadchodzących). Japończycy podkreślają, że w produkcji znajduje się ponad 60 VR-owych gier.
Na blogu PlayStation czytamy, że gogle trafiły do "ponad milionowej społeczności graczy".
Przyszłość rysuje się w jasnych barwach. Świętując, pragnę złożyć najszczersze podziękowania dla wszystkich śmiałych zespołów, które pomogły stworzyć i ukształtować PlayStation VR. Jesteśmy równie wdzięczni ponad milionowej społeczności graczy, która zdecydowała się wraz z nami zanurzyć się w wirtualnej rzeczywistości.
– pisze Shawn Layden, szef Sony Interactive Entertainment America. To co? Odkorkowujemy szampany?
Otóż niekoniecznie. W lutym donosiliśmy, że od dnia premiery sprzedało się ok. 916 tys. egzemplarzy urządzenia. W czerwcu firma chwaliła się zaś wynikiem... miliona sprzedanych sztuk.
Jeżeli po czterech miesiącach Sony nie może odtrąbić przekroczenia kolejnego istotnego progu sprzedaży, może to znaczyć, że sprzedaż PS VR mocno wyhamowała. W świetle przewidywań analityków porażka jest jeszcze oczywistsza. Kilka miesięcy przed premierą Jesse Schell prognozował, że w samym 2017 urządzenie rozejdzie się w 4 milionach sztuk. Jeszcze śmielszy był Ben Schachter, według którego w ciągu dwóch lat po premierze Sony sprzeda 8 mln egzemplarzy.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.