PlayerUnknown´s Battlegrounds najchętniej streamowaną grą, twórca opowiada o przyszłości tytułu
"Budujemy usługę... chcemy, byście grali przez następnych 10, 20 lat".
StreamLabs opublikowało raport, z którego dowiedzieliśmy się coś niecoś na temat popularnych usług streamingowych. Wnioski? Największe platformy przyciągnęły ponad milion aktywnych użytkowników. Prym wiedzie Twitch (737 tys.) i YouTube (267 tys.), w ogonie stawki ciągną się zaś Facebook i Mixer.
W temacie najchętniej streamowanych gier w trzecim kwartale bieżącego roku królowały PUBG (ponad 3,85 mln godzin!) oraz League of Legends (2,58 mln). Po więcej ciekawych liczb odsyłam poniżej.
Tymczasem IGN rozmówił się podczas PAX Australia z Brendanem Greene'em, architektem PUBG-a (oraz moda battle royale do ARMA 3). Ów wyraził zaskoczenie sukcesem tytułu...
Opublikowaliśmy grę na Steamie, co pozwoliło nam sprzedać miliony kopii nie mając żadnych środków na marketing oraz wersji pudełkowych... Pokazaliśmy, że nie potrzebujesz tego samego budżetu na PR i marketing, co gry AAA, by sprzedać mnóstwo egzemplarzy.
Developerzy Bluehole oczekiwali, że w ciągu roku obecności na rynku rozejdzie się "może z pięć milionów" kopii. Tymczasem od marcowej premiery gra poradziła sobie znacznie, znacznie lepiej...
Wynik (5 milionów - przyp. red.) osiągnęliśmy w ciągu kilku miesięcy, teraz stanęło na ponad 15 mln (a może i więcej... - dop. red.). Mieliśmy wiele pracy nad modyfikacją kursu, jaki obraliśmy przy grze, bo nasz zespół opracował system serwerów dla miliona graczy, co uznaliśmy za rozsądny limit. Przecież nie uda nam się przekroczyć miliona jednocześnie grających, prawda? To więcej niż DOTA, nie ma szans, byśmy to osiągnęli.
Tymczasem jesteśmy na dwóch milionach, a nasz team stara się nadążyć.
Według Greene'a PUBG zostanie z nami na długo.
Budujemy usługę... chcemy, byście grali przez następnych 10, 20 lat, wiecie? Planujemy zwiększyć liczbę map, dodać nowe bronie, dodać kolejne wehikuły i naprawdę dopracować funkcje, które już są w grze.
Właśnie dowiedzieliśmy się, że w wersji na XBO Playerunknown's Battlegrounds zadebiutuje już 12 grudnia (w ramach usługi Xbox Game Preview). Również w grudniu ze steamowego early accessu powinna wydostać się edycja pecetowa.
Nie jest natomiast wykluczone, że dziełka Brendana Greene'a nie ograją Chińczycy. Cenzorzy z Państwa Środka zastanawiają się bowiem, czy gra Bluehole "nie podważa socjalistycznych wartości".
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.