13
9.11.2017, 10:58Lektura na 2 minuty

Ubisoft: Mikrotransakcje przyniosły więcej niż sprzedaż cyfrowych wersji gier!

Francuzom opłaca się również inwestowanie w Switcha.


Mateusz Witczak

Wczoraj dzieliliśmy się z Wami ostatnimi wynikami finansowymi Ubisoftu. Wnioski były budujące: zmiana modelu wydawniczego serii Assassin's Creed i dłuższa produkcja Origins poskutkowały wyraźnym wzrostem zainteresowania graczy, w dodatku (podobno) spore sukcesy odnotowały Mario + Rabbids: Kingdom Battle, Rainbow Six: Siege, Ghost Recon Wildlands i For Honor. 

Nad jedną z liczb należy jednak pochylić się szczególnie uważnie. Mowa o wpływach ze sprzedaży cyfrowej, które wyniosły w ciągu ostatnich dwóch kwartałów 342,6 mln euro (wzrost o 69% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym). Co ciekawe, zbyt DLC, season passów, loot boksów i innych cyfrowych dodatków wzrósł o 83% i przyniósł Francuzom ok. 175 mln euro, czyli więcej niż sprzedaż cyfrowych wersji gier! I to pomimo faktu, że i ona zanotowała w minionych dwóch kwartałach spory wzrost (o 57%). 



Nadmieńmy jednak, że gracze wciąż są przywiązani do pudełek. W przypadku Assassin's Creed Origins 35% kopii nabyto za pośrednictwem Steama, PS Store'a, sklepu Xboksa i innych kanałów cyfrowej dystrybucji, podczas gdy w przypadku Asassin's Creed: Syndicate było to raptem 15%. 

A na koniec ciekawostka: w drugim kwartale roku fiskalnego ok. 19% wpływów giganta stanowiły produkcje przeznaczone na Nintendo Switcha (Mario + Rabbids: Kingdom Battle, Rayman Legends: Definitive Edition, Just Dance 17). Warto odnotować, że to raptem 1% mniej, niż przyniosły tytuły przeznaczone na Xboksa One. Szef firmy, Yves Guillemot, potwierdził, że Ubiki szykują więcej gier na platformę Nintendo i że jest "bardzo zadowolony" ze sprzedaży urządzenia Wielkiego N (na siedem miesięcy od debiutu sprzedano ponad 7,5 mln egzemplarzy!).

Z pełną wersją raportu możecie się zapoznać pod tym adresem.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze