16
10.01.2018, 11:02Lektura na 2 minuty

Overwatch League: Twitch zapłacił 90 mln dolarów za wyłączne prawa do transmisji

To największa taka transakcja w historii! W jej wyniku przez dwa lata D.Va prześle całusy użytkownikom tylko jednej platformy streamingowej. 


Mateusz Witczak

Activision Blizzard od dłuższego czasu stara się wypromować Overwatcha na dyscyplinę e-sportową i nie żałuje na ten cel środków. Jeszcze dziś wystartuje Overwatch League (OWL), inicjatywa, która na swój sposób zaciera jedną z granic pomiędzy e-sportem (vel "świadectwem pewnej patologii") a sportem w klasycznym tego słowa rozumieniu. Jak? Dwanaście drużyn ulokowanych jest w dwunastu miastach (aż dziewięć w Stanach, po jednej w Wielkiej Brytanii, Chinach i Korei Południowej). Uczestnicy rozgrywek mają zagwarantowane nader przyzwoite stawki (otrzymują minimum 50 tys. dolarów rocznie) oraz mieszkania, trenują wspólnie, w czym pomagają im profesjonalne sztaby. Rozgrywki potrwają do czerwca, a pula nagród wyniesie zawrotne 3,5 mln dolarów. Blizzard przygotował nawet appkę (do pobrania w sklepach App Store i Google Play), która ma ułatwić śledzenie poszczególnych meczów.

Firma ma apetyt na to, by w ramach Overwatch League wypromować i drużyny, i topowych graczy. Chyba są ku temu widoki, bo projektem zainteresowały się wielkie organizacje e-sportowe (Envy, Optic i Cloud9)... oraz Twitch, który (jak informuje Sports Buisness Daily) wyłożył ponad 90 milionów na wyłączne prawa do transmisji. To największa tego typu transakcja w historii e-sportu, którą przez wzgląd na skalę rozmaite serwisy porównują do zawiązania pod koniec 2016 roku "długoterminowego partnerstwa komercyjnego" na linii Riot Games-BAMTech (druga z firm zapłaciła 300 mln dolarów, by móc przez siedem lat zarabiać na zmaganiach w ramach League of Legends).

Korzystając z tego, że zostało mi jeszcze trochę czasu antenowego: gra doczekała się sporej łatki (szczegóły możecie znaleźć w tym miejscu) i otrzymała "ligowe" skórki. Te można nabyć, płacąc nową walutą – League Tokens (sto jej jednostek otrzymamy, po prostu logując się do gry, za każde kolejne sto trzeba jednak zapłacić prawdziwymi pieniędzmi).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze