PUBG: Sprzedano 30 milionów kopii, ale liczba graczy wciąż spada
Z jednej strony twórcy mają powody do radości, z drugiej – do niepokoju.
Twórcy PlayerUnknown's Battleground mają kolejny powód do otworzenia szampana – ich gra sprzedała się już w przeszło 30 milionach ezgemplarzy (dane za SteamSpy). Niestety spada liczba aktywnych graczy, o czym po raz pierwszy pisaliśmy w ubiegłym tygodniu. Wówczas średnia liczba użytkowników z 30 dni wynosiła 1 558 251, obecnie mówimy już o 1 482 947. Wcześniej z miesiąca na miesiąc przybywało graczy. Szczyt popularności PUBG osiągnał w styczniu tego roku, gdy średnio czas spędzało w PUBG-u 1 584 886 użytkowników.
Spadek zainteresowania grą widać także w codziennych statystykach. W tym tygodniu tytuł ani razu nie zbliżył się do granicy 3 milionów jednoczesnych graczy (maksymalnie było ich 2,69 mln). Tymczasem jeszcze w styczniu pobity został kolejny rekord, który obecnie wynosi 3,257 mln użytkowników. Inna sprawa, że mimo spadku PUBG wciąż nie ma sobie równych pod względem popularności na Steamie.
Czytaj dalej
W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.