18
10.03.2018, 13:05Lektura na 2 minuty

BioWare: Scenarzysta Drew Karpyshyn odchodzi. ZNOWU

Studio straciło jedno ze swoich najlepszych piór, autora m.in. scenariuszy dwóch pierwszych Mass Effectów.

Drew Karpyshyn ma na koncie scenariusze do najlepszych gier w historii studia, w tym drugiego Baldur's Gate wraz z epickim(*) dodatkiem Tron Bhaala, Neverwinter Nights (i rozszerzenia Hordy Podmroku), Star Wars: Knights of the Old Republic, Jade Empire oraz dwóch pierwszych odsłon Mass Effecta. Ponadto zasłynął jako autor powieści i komiksów, które w niezły sposób uzupełniały rolpleje BioWare’u (zwłaszcza sieciowe The Old Republic).

Karpyshyn dołożył też swoją cegiełkę do nadchodzącego Anthem, będącego dla kanadyjskiej firmy „być albo nie być” (po porażce Andromedy oddział w Montrealu został wchłonięty przez EA Motive). Jednak scenarzysta właśnie rozstał się z pryncypałem, co tłumaczy na swojej stronie w następujący sposób:


Wiem, że wielu z was zastanawia się, dlaczego to robię. Dla mnóstwa ludzi praca w BioWare byłaby spełnieniem marzeń i nie wyobrażają sobie oni, jak ktoś może z niej zrezygnować. Nadszedł jednak czas, by ruszyć naprzód. Każdy, kto pracuje w BioWare, oddaje grom, które tworzy, serce i duszę. To proces wymagający i niekiedy wyczerpujący. (...) Podjąłem więc decyzję o ustąpieniu (ponownie) i zostaniu freelancerem. 



Pierwszy raz pisarz odszedł z BioWare’u w 2012 roku, by skupić się na literaturze. Swój powrót obwieścił w 2015.

Developer dodaje, że pracuje teraz nad powieścią oraz komiksem, ponadto nie bierze z gamedevem rozwodu, zamierza bowiem podjąć się zlecenia dla nowo powstałego FogBank Entertainment.

To kolejne głośne rozstanie z BioWare’em. Dwa lata temu pokład opuścił David Gaider (dołączył do Beamdoga, autorów „edycji rozszerzonych” Baldurów i Tormenta), w lutym ubiegłego roku z firmą pożegnał się Chris Schlerf, główny scenarzysta Andromedy (który znalazł później zatrudnienie w Bungie), w lipcu odszedł Aaryn Flynn, dyrektor generalny firmy, natomiast w październiku szeregi developera uszczuplił Mike Laidlaw, ojciec cyklu Dragon Age.

(*) To bardzo nadużywany epitet, ale w tym przypadku jego zastosowanie wydaje się autorowi uprawnione.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze