2
około 13 godzin temuLektura na 2 minuty

EA zawsze faworyzowało Mass Effecta? Twórca Dragon Age’a zabrał głos

David Gaider, odpowiedzialny za kultową serię erpegów, otwarcie skrytykował Electronic Arts.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

W październiku zeszłego roku mieliśmy okazję położyć swoje pady, myszki oraz klawiatury na nowym Dragon Age’u. Krótko mówiąc, nie przypadł on do gustu graczom, a w recenzji autorstwa Ottona autor zwracał uwagę na spłycenie elementów RPG, nieciekawą konstrukcję świata czy brak scenariuszowej spójności. Na samym Steamie produkcja BioWare ma oceny mieszane z 69% pozytywnych głosów. Veilguard odniósł również komercyjną porażkę. Szef EA, Andrew Wilson, za ten stan rzeczy obwinił brak elementów gry-usługi

Obecnie oczy fanów BioWare’u zwrócone są ku nowemu Mass Effectowi. Po zwolnieniach wynikających ze słabej sprzedaży Dragon Age’a nad piątą częścią space opery pracuje mniejszy zespół. Gary McKay z BioWare zapewnia, że wszystko jest pod kontrolą i sobie poradzą, co mogłoby napawać optymizmem, ale znając EA, jest to po prostu PR-owa gadka. Przy okazji polecam tekst Huberta Sosnowskiego, który tak jak ja obawia się o nowego Mass Effecta. 

Do grona osób wkurzonych na EA dołączył także David Gaider, twórca serii Dragon Age oraz były scenarzysta BioWare, który w słynnym studiu spędził 17 lat (opuścił je w 2016 roku). W serii postów na BlueSky ogłosił, że główne zespoły odpowiedzialne za Dragon Age’a oraz Mass Effecta były zawsze podzielone ze względu na różnice kulturowe i nie potrafiły się ze sobą dogadać. Co więcej, Gaider twierdzi, że Electronic Arts od zawsze faworyzowało kosmiczne przygody. 


Ich dział marketingu znacznie bardziej je lubił. Były nowoczesne, miały dużo akcji. Nigdy do końca nie wiedzieli, co zrobić z Dragon Age’em, a gdy DA przebijało Mass Effecta, szukano wymówek dla tego drugiego. Jeśli o mnie chodzi, Dragon Age od czasów Origins zawsze balansował na granicy skasowania. 


David Gaider

Gaider dodał także, że zespoły odpowiedzialne za te dwie kultowe serie nie dogadywały się ze sobą, a rozwiązaniem problemu według Electronic Arts było… przesuwanie poszczególnych developerów z jednego projektu do drugiego. 


Firma była świadoma tarcia i próby jego rozwiązania trwały od lat, głównie poprzez częste przerzucanie pracowników między zespołami. Jednak to nie rozwiązało problemu i nie miałem o tym pojęcia, dopóki nie trafiłem do zespołu Dylana [późniejsze Anthem – przyp.red.]. 


David Gaider

Obecnie David Gaider prowadzi własne niezależne studio Summerfall. 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów1084

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze