Detroit: Become Human – Technologia, która pozwala tworzyć „filmową” grę [WIDEO]
Quantic Dream wyciska z PS4 Pro to, co najlepsze.
Serwis IGN opublikował materiał, który pozwala zapoznać się z technologicznymi aspektami Detroit: Become Human. Przedstawiciele studia Quantic Dream wspominają choćby o procesie tworzenia całkowicie nowego silnika graficznego i ulepszonej wersji techniki preformance capture (jednoczesna rejestracja ruchu, głosu i mimiki) – w tym przypadku zastosowano mniejsze i dokładniejsze markery. Christophe Brusseaux, dyrektor artystyczny w paryskiej ekipie, wypowiedział się w samych superlatywach o konsoli PS4 Pro. To na tym sprzęcie gra ma być renderowana w natywnym 4K (3:14).
Co ciekawe, jeszcze na marcowej Game Developers Conference 2018 Quantic Dream przedstawiło materiały, według których na mocniejszej wersji PS4 obraz jest wyświetlany w rozdzielczości 2160p (4K) przy jednoczesnym zastosowaniu checkerboard renderingu, czyli techniki renderowania grafiki w rozdzielczościach, które wykraczają poza faktyczne możliwości GPU konsoli. Jeśli developer potrafi odpowiednio wykorzystać tę zaawansowaną formę skalowania, to strata w jakości obrazu jest widoczna tylko wtedy, gdy siedzimy blisko ekranu. Posiadacz PS4 Pro może liczyć także na stałe 30 klatek animacji i dopracowane wolumetryczne oświetlenie – mowa o zaawansowanej technice symulującej zachowanie światła przy przechodzeniu przez powietrze o różnej przejrzystości. Dla porównania na standardowym PS4 gra uruchomi się w 1080p i 30 fps-ach. Detroit: Become Human zadebiutuje 25 maja.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.