Quantic Dream nie planuje ekranizacji. Nie ma co liczyć na film Detroit
Quantic Dream, twórcy Detroit: Become Human czy Heavy Raina, nie są zainteresowani tradycyjnymi ekranizacjami ich gier.
Filmy i seriale na podstawie gier to już w naszej branży norma. Te drugie ostatnio chyba nawet bardziej. Wystarczy wspomnieć o powstających właśnie adaptacjach The Last of Us od HBO, Fallouta od Amazonu czy Horizona od Netfliksa. W przypadku tego ostatniego pewnym wyznacznikiem sukcesu, jaki może dać produkcja serialu, był niedawno „Cyberpunk: Edgerunners”, który przyczynił się do renesansu popularności Cyberpunka 2077.
Coraz więcej producentów gier myśli teraz o podobnych adaptacjach swoich własności intelektualnych. Tym bardziej może dziwić, że francuski Quantic Dream otwarcie przyznał, iż takich planów wcale nie ma. Potwierdził to David Cage, szef studia, w wywiadzie z IGN Japan.
Jeśli chodzi o sprzedaż wytwórni filmowej praw do którejś z naszych gier, żeby zrobiła z niej film, to niekoniecznie jesteśmy tym zainteresowani. (...) Ciekawe jest za to, co robi Netflix i inni ludzie, którzy eksperymentują z interaktywnymi serialami. Ponieważ to prawdziwy mainstream, próba trafienia do osób, które na co dzień nie grają i umożliwienie im ingerencji w opowiadaną historię na podstawie ich wyborów.
Jeśli kiedykolwiek graliście w którąś grę Quantic Dream, takie podejście nie powinno was dziwić. David Cage od samego początku swojego studia był zainteresowany realizacją swojej wizji „interaktywnych filmów”. Być może współpraca z którymś serwisem streamingowym będzie w przyszłości kolejnym krokiem do osiągnięcia tego celu. Na razie jednak studio nie ma sprecyzowanych planów na taką współpracę.
Netflix z kolei chętnie eksperymentuje z takimi formami, czego najlepszym przykładem był „Bandersnatch”, specjalny odcinek serialu „Czarne lustro”. Ostatnio do mobilnej aplikacji streamingowego giganta trafiło też Immortality, które również trudno nazwać tradycyjną grą, prędzej właśnie czymś na kształt filmowego doświadczenia.
Czytaj dalej
Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.