IO Interactive pracuje nad grą Hitman: Sniper Assassin
W tym fachu potrzeba celnego oka i pewnej ręki.
W czerwcu zeszłego roku dowiedzieliśmy się, że studio IO Interactive odzyskało nie tylko niezależność, ale także pełną kontrolę nad marką Hitman. Niespełna cztery miesiące później duński developer potwierdził, że pracuje nad nowymi przygodami Agenta 47, które mają zostać zapowiedziane w tym roku. Warto zauważyć, że dwie organizacje ratingowe – australijska i koreańska – już zarejestrowały w swoich bazach multiplatformową grę Hitman: Sniper Assassin.
Niestety, tu kończą się konkrety, a zaczynają domysły. Obecne w tytule gry nawiązanie do fachu snajpera przypomina o dostępnym na PC i konsolach poprzedniej generacji Hitmanie: Sniper Challenge. Wyzwanie snajpera stawia na prostotę rozgrywki – przy określonym limicie czasowym musimy zlikwidować wyznaczony cel. Nie ma tu typowej dla serii eksploracji środowiska (cały czas przesiadujemy w jednym miejscu), a repertuar dostępnych narzędzi mordu ogranicza się do – jakżeby inaczej – karabinu snajperskiego. Co istotne, lokacja, po której przechadza się nasz cel, jest zbudowana z wielu interaktywnych elementów. Jeden celny strzał może wywołać ciekawą, a zarazem śmiercionośną reakcję łańcuchową, co znacząco uatrakcyjnie rozgrywkę. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że IO rozwinie tę formułę rozgrywki i sprzeda ją w ramach większego projektu.
Cóż, pozostaje czekać na komunikaty prasowe. Przypomnę, że już niedługo, bo 18 maja, posiadacze konsol PS4 i XBO będą mogli zakupić Hitmana w wersji Definitive Edition.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.