14
17.05.2018, 08:31Lektura na 2 minuty

GTA V sprawdziła dziewięciocyfrowa liczba graczy, RDR2 nie otrzyma trybu battle royale?

A tak przy okazji: Take-Two przełożyło jedną ze swoich dużych gier na 2020 rok.

Nie tak dawno temu informowaliśmy, że Grand Theft Auto V sprzedało się w 90 milionach egzemplarzy. To już jednak nieaktualne dane, bo jak dowiedzieliśmy się z wystosowanej do inwestorów odezwy, w ciągu trzech miesięcy liczba ta wzrosła do okrągłych 100 milionów. (Wyniki zapewne poprawi niedawne Premium Edition). Co więcej: GTA Online poradziło sobie w ostatnim roku podatkowym (kończącym się 31 marca) lepiej niż kiedykolwiek wcześniej, choć konkretnych liczb poskąpiono.

Firma osiągnęła w ciągu roku przychód na poziomie między 2,67 mld a 2,77 mld dolarów (ciut mniej, niż przewidywali analitycy), w czym duża zasługa chociażby NBA 2K18, oficjalnie najlepiej sprzedającej się (9 mln egzemplarzy) gry sportowej w historii 2K, która w dodatku sporo zarobiła na mikropłatnościach. Równocześnie firma poinformowała o opóźnieniu do 2020 roku „swojej dużej gry” (analityk Bloomberg Intelligence spekuluje, że mowa o trzecich Borderlandsach).

Podsumowanie minionych dwunastu miesięcy nie mogło się obejść bez refleksji na temat najgorętszego obecnie trendu. Na początku lutego Strauss Zelnick, szef Take-Two nazwał fenomeny PUBG-a i Fortnite’a „naprawdę interesującymi”, ale zastrzegł, że wydawca wydaje gry wówczas, gdy te są „tak innowacyjne, jak to tylko możliwe”. Teraz dodał wprost (niejako odnosząc się do plotek na temat Red Dead Redemption 2), że 2K i Rockstar nie podążą śladami Epic Games i PUBG Corporation.


Gdybyś zmienił swoją politykę tak, by chcieć podążać śladami hitów innych ludzi, ciągle bawiłbyś się w nadrabianie zaległości. Stwierdzenie, że nie byłbyś na drugim miejscu, jest niedopowiedzeniem. Naszym celem jest wprowadzanie innowacji. (...) Być może największą nauką, jaką wynieśliśmy z Fortnite’a, jest fakt, że wielkie hity przychodzą z natury nieoczekiwanie [Fortnite zaczynał jako zupełnie inna gra, o czym możecie przeczytać w aktualnym CDA w artykule „Fort z poduszek” – dop. red.].



Jest to o tyle ciekawe, że swego czasu do GTA V trafił ewidentnie przecież inspirowany sukcesem PlayerUnknown's Battlegrounds tryb Motor Wars, a w tym tygodniu w grze pojawił się również nawiązujący do popularnej formuły tryb Trap Door.W dodatku fani stworzyli mod Complex Control, który wprowadza do tytułu pewne elementy battle royale.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze