Cyberpunk 2077: Spore zmiany w technologii RED Engine [WIDEO]
Serwis Digital Foundry przeanalizował zwiastun zaprezentowany na E3.
W kwietniu tego roku prezes CD Projektu, Adam Kiciński, oświadczył, że zastosowana w Cyberpunku 2077 zaawansowana technologia może wykorzystać także potencjał sprzętu następnej generacji. Digital Foundry nie wyklucza, że w najświeższym zwiastunie wyczekiwanej gry znajdziemy materiał wygenerowany na przyszłościowym sprzęcie Microsoftu (o kryptonimie Scarlett). Zaprezentowane sceny wyrenderowano w rozdzielczości 4K i 30 fps-ach.
Serwis w swojej analizie zwraca uwagę m.in. na ogromną odległość rysowania obiektów, częste zastosowanie globalnego oświetlenia, ładny bloom, dokładne odwzorowanie struktur różnych materiałów czy właściwie wykonane efekty cząsteczkowe. Doceniono także przywiązanie do szczegółów zarówno w projekcie postaci, jak i otoczenia. Pieczołowitość połączona z dużą liczbą animowanych obiektów (w tym enpeców i pojazdów) przywodzi na myśl pracę włożoną w design Novigradu – największego miasta z Wiedźmina 3. W beczce miodu znalazła się też łyżka dziegciu. Digital Foundry uważa, że Redzi muszą dopracować cienie i wygładzanie krawędzi.
Gorąco zachęcam do zapoznania się z zapowiedzią gry, w której Papkin zebrał dla was sporą dawkę informacji. Warto też rzucić okiem na galerię screenów i artów.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.